۰

دولت ۱۳ هزار خودروی خارجی را آزاد کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۷
با شیوع ویروس آنفولانزای خوکی در گرجستان، شمار مرگ ومیر ناشی از این بیماری در این کشور به 10نفر رسید.
در هفته های گذشته بیمارستان های گرجستان شاهد بستری شدن بیماران مبتلا به این ویروس است و آمار فوتی های آن روند صعودی به خود گرفته است، با وجود این مقامات بهداشت و درمان این کشور خبر از کنترل و نظارت کامل براین بیماری می دهند.
«آمیران گامکران الیدزه » رئیس مرکز ملی نظارت بر بیماری و بهداشت عمومی گرجستان گفت: وضعیت آنفولانزای خوکی در کشور تحت نظارت کامل است، درحال حاضر جای نگرانی نیست.
هفته گذشته از هر یکصدهزار نفر جمعیت کشور 277 نفر با این بیماری مبتلا بودند اکنون این رقم در هر یکصد هزار نفر به 256 نفر کاهش یافته است.
دو بیمارستان «روستاوی » و «میسختی» گرجستان ، محل درمان این بیماران تحت کنترل و قرنطینه قرار گرفته است .
شیوع این بیماری در گرجستان با توجه به مسری بودن و خطرات آن کشورهای همسایه راهم نگران کرده است بطوریکه درمرز مشترک این کشورها با گرجستان از جمله گمرک «سینخ گورپی » گرجستان و جمهوری آذربایجان تدابیر خاص برای پیشگیری از انتقال این بیماری به جمهوری آذربایجان اندیشیده شده است .
«پرویز ابوبکر اف» سخنگوی وزارت بهداشت و درمان جمهوری آذربایجان هم گفت: به این منظور با همکاری وزارت بهداشت و کمیته دولتی گمرک طرح مشترکی در گذرگاه های مرزی اجرا می شود و در مرز، خودروهای ورودی از گرجستان سم پاشی می شوند و در گمرک و فرودگاه، شهروندان خارجی که از گرجستان وارد کشورجمهوری آذربایجان می شوند در اتاق هایی میزان حرارت بدن آن ها مشخص و در صورت غیر عادی بودن دمای بدن ، معاینات اولیه بر روی آن ها در اتاق های درمانی مستقر درگمرک صورت می گیرد .
وی گفت: در صورت تایید این نوع ویروس درموسسه علمی امراض ریوی یک اتاق 8 خوابه برای بزرگسالان و در بیمارستان شماره 7 باکو اتاق های مجهز برای تحت درمان قرار گرفتن کودکان پیش بینی شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت و درمان جمهوری آذربایجان افزود: تاکنون 867 فرد در مرز به علت علائمی همچون بالا بودن دمای بدن مورد معاینات پزشگی قرار گرفته اند که خوشبختانه در هیچکدام از آن ها ویروس آنفولانزای خوکی و مرغی مشاهده نشده است .
 
کد مطلب : ۱۴۵۲۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.