گزارشی از بامداد هیجان انگیز NBA  

 اشتباه مرگ‌بار باتلر، تاریخ سازی هاردن و رکورشکنی کری

22 دی 1397 ساعت 17:31

 
رقابت‌های لیگ NBA بامداد امروز با برگزاری 9 دیدار پیگیری شد و در یکی از حساس‌ترین  و نزدیک‌ترین رقابت‌ها تیم فیلادلفیا مقابل آتلانتا هاوکس تن به شکستی خانگی داد.


به گزارش عصر تعادل در نخستین دیدار امروز لیگ NBA فیلادلفیا سونتی سیکسرز در خانه و در سالن ولز فارگو سنتر با نتیجه نزدیک 123 بر 121 مغلوب حریف خود آتلانتا هاوکس شد. جیمی باتلر ستاره تیم فیلادلفیا 30 ثانیه سرنوشت ساز کوارتر چهارم مرتکب اشتباهی مرگ‌بار شد. باتلر با لو دادن توپ به کوین هرتر که منجر به کسب امتیاز 123 برای آتلانتا شد و از دست دادن دو پرتاب پنالتی در 2 و چهار دهم ثانیه مانده به پایان بازی که میتوانست کار را به تساوی بکشاند، به بدترین شکل ممکن بازی با را به اتمام رساند. باتلر باید آن 30 ثانیه جهنمی را فراموش کند.
 
برای آتلانتا کوین هرتر 29 امتیاز، جان کالینز 25 امتیاز و 9 ریباند کسب کرد و با این دبل دبل چهره برجسته تیمش بود. همچنین دوین ددمون 19 امتیاز و 7 پاس گل و تری یانگ 18 امتیاز  برای آتلانتا کسب کردند تا این تیم دومین پیروزی در هفت مسابقه اخیر را به دست آورد.
برای فیلادلفیا هم جیمی باتلر 30 امتیاز و جی جی ردیک 20 امتیاز کسب کردند. ضمن اینکه بن سیمونز با 23 امتیاز، 15 پاس گل و 10 ریباند تریپل دبل کرد اما او هم نتوانست مانع دومین شکست پیاپی و چهارمین باخت خانگی فیلادلفیا شود.
 
 
غایب بزرگ
غایب سرشناس این بازی، سنتر آل استاری فیلادلفیا جوئل امبید بود که به دلیل آسیب‌دیدگی زانو در بازی قبل مقابل ویزاردز در این دیدار غایب بود. امبید با میانگین 26.9 امتیاز و 13.4 ریباند در 40 بازی که در این فصل انجام داده، در تیم فیلادلفیا پیشتاز است. غیبت او در این رقابت منجر شد آتلانتا 62 امتیاز درون منطقه رنگی کسب کند هم چنین در تعداد ریباندها نیز 44 بر 30 به برتری دست پیدا کند.
لیلوید پیرس سرمربی آتلانتا بازگشت خاطره انگیزی به ولز فارگو سنتر داشت.  او پنج سال دستیار برت براوون سرمربی فیلادلفیا بود. پیرس پیش‌تر نیز اعلام کرده بود موفقیت های خود در عرصه سرمربیگری را مدیون کمک های براوون می داند. براوون او را سال 2013 وارد پروژه خود در باشگاه فیلادلفیا کرد.
 
تاریخ‌سازی هاردن
در یکی دیگر از بازی های برگزار شده تیم هیوستون راکتس در خانه، در سالن تویوتا سنتر موفق شد با نتیجه 141 بر 113 میهمان خود کلیولند کاوالیرز را با شکستی سنگین بدرقه کند. هیوستون با بازی های درخشان جیمز هاردن به دنبال راهی برای صعود به صدر جدول کنفرانس غرب می گردد در حالی که تا همین ماه گذشته چنین رویایی برای هیوستون دور از ذهن بود.

جیمز هاردن با 43 امتیاز، 12 پاس منجر به گل و 10 ریباند در تنها 30 دقیقه حضور در میدان مسابقه، تبدیل به اولین بازیکنی در تاریخ NBAشد که در 30 دقیقه یک تریپل دبل 40 امتیازی کسب می کند ( این ششمین تریپل دبل این فصل و چهل و یکمین تریپل دبل دوران ورزشی هاردن بود ) .

این پانزدهمین بازی متوالی بود که جیمز هاردن در آن موفق به کسب حداقل 30 امتیاز می شود. در این بازی هاردن فقط به دو و نیم کوارتر برای کسب حداقل 30 امتیاز نیاز داشت تا به کوبی برایانتی اضافه شود که سال 2003 در 16 بازی متوالی دست‌کم 30 امتیاز کسب کرده بود. این دو تنها بازیکنانی از فصل 73-1972 تاکنون هستند که موفق شده اند در پانزده بازی متوالی حداقل 30 امتیاز کسب کنند.
 
 کلینت کاپلا 19 امتیاز، دنیل هاوس 14 امتیاز و آستین ریورز و برندون نایت هر کدام 12 امتیاز کسب کردند تا هیوستون هشتمین پیروزی را در 11 مسابقه اخیر کسب کند.
هیوستون تا اوایل دسامبر در رتبه چهاردهم جدول کنفرانس غرب قرار داشت ولی با درخشش هاردن که از ماه گذشته آغاز شده آن ها با کسب پیروزی های متوالی خود را به رتبه پنجم جدول رساند و فقط چند پیروزی با صدر جدول فاصله دارد.

برای کاوالیرز آنته زیزیچ 18 امتیاز و 8 ریباند، چدی عثمان 15 امتیاز و کالین سکستون 14 امتیاز و 5 پاس گل کسب کردند تا دوازدهمین شکست متوالی کلیولند به ثبت برسد.
رادنی هد بازیکن کاوالیرز بعد از سه بازی غیبت به  دلیل کشیدگی تاندون، در این بازی 18 دقیقه برای تیمش بازی کرد و 6 امتیاز، 2 پاس گل و 2 ریباند کسب کرد. کریس پاول دهمین بازی و اریک گوردون ششمین بازی متوالی را برای هیوستون از دست دادند هم چنین هیوستون برای ششمین مرتبه در این فصل موفق شد حداقل 70 امتیاز در پایان نیمه اول کسب کند.

رکوردشکنی کری
در آخرین بازی برگزار شده تیم گلدن استیت واریرز در خانه در سالن اوراکل آرنا موفق شد با نتیجه قاطع 146 بر 109 میهمان خود شیکاگو بولز را مغلوب کند. استفن کری با رکورد شکنی خود در این بازی، پیروزی را برای هوادارنش شیرین تر کرد.

برای گلدن استیت کلی تامپسون 30 امتیاز، استفن کری 28 امتیاز و کوین دورانت 22 امتیاز ( پانزدهمین بازی متوالی که دورانت در آن حداقل 20 امتیاز ثبت می کند ) کسب کردند تا سومین پیروزی متوالی و پنجمین پیروزی در شش مسابقه اخیر را به دست آورد.

کری در این بازی 5 شوت سه امتیازی موفق داشت و به جایگاه سوم در لیست بیشترین سه امتیازی موفق در تاریخ ان بی ای صعود کرد و پشت سر ری آلن و رجی میلر قرار گرفت. کری با شوت سه امتیازی که در اوایل کواتر سوم وارد سبد حریف کرد تعداد شوت های سه امتیازی موفقش را به عدد 2 هزار و 285 رساند و از جیسون تری عبور و به رتبه سوم رسید. اکنون فقط ری آلن با 2973 و رجی میلر با 2560 پرتاب سه امتیازی موفق را پیش روی دارد. استفن کری در حال حاضر با 402 شوت سه امتیازی موفق در فصل 16-2015 رکورد دار بیشترین شوت سه امتیازی موفق در یک فصل است.
کلی تامپسون که در بازی رفت در خانه شیگاکو و در سالن یونایتد سنتر شبی به یاد ماندنی برای خود رقم زده و با 14 شوت سه امتیازی موفق، رکورد تعداد شوت سه امتیازی موفق در یک بازی را به نام خود ثبت کرده بود، در این بازی نیز در 70 ثانیه ابتدایی کواتر اول سه پرتاب سه امتیازی را وارد سبد شیکاگو کرد. تامپسون در دو بازی رفت و برگشت مقابل بولز 21 شوت سه امتیازی وارد سبد کرد که با رکورد آنتونی واکر که در فصل 02-2001 در چهار بازی 21 شوت سه امتیازی موفق مقابل شیکاگو کسب کرده بود، برابر شد.

برای شیکاگو زک لاوین 29 امتیاز، بابی پورتیز 16 امتیاز و آنتونیو بالاکنی 12 امتیاز کسب کردند تا ششمین شکست متوالی برایشان ثبت شود.

شیکاگو با شکست 43 بر 17 در کوارتر اول سنگین ترین شکست در کواتر اول در تاریخ باشگاه را ثبت کرد. واریرز کوارتر دوم را 26 امتیاز اختلاف آغاز کرد که بیشترین اختلاف در شروع یک کوارتر بعد از 2 نوامبر 1991 در دیدار مقابل ساکرانتو محسوب می‌شود، که در آن دیدار واریرز کوارتر را با 30 اختلاف امتیاز شروع کرده بود.
 
نتایج سایر دیدارهای امروز لیگ  NBA به این شرح است؛
میلواکی باکس 106 – واشتگتون ویزاردز 113
ایندیانا پیسرز 121 – نیویورک نیکس 106
بروکلین نتس 105 – تورنتو رپترز 122
دالاس موریکس 119 – مینه سوتا تیمبرولوز 115
لس آنجلس لیکرز 95 – یوتا جاز 113
شارلوت هورنتس 96 – پورتلند تریل بلیرز 127
 
ترجمه گزارش: علی حیدری


کد مطلب: 145283

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/145283/اشتباه-مرگ-بار-باتلر-تاریخ-سازی-هاردن-رکورشکنی-کری

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir