۰

«حسن آقامیری» روحانی تلگرامی کیست؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۶
«حسن آقامیری» روحانی تلگرامی کیست؟
سیدحسن آقامیری یکی از روحانیون معروف چند سال اخیر بویژه در میان جوانان است و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌های موبایلی امروز برای به اشتراک گذاشتن سخنرانی‌هایش استفاده می‌کند. صفحه اینستاگرام او بیش از یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد. منبرهای او معمولا به صورت زنده از صفحه‌اش پخش می‌شوند و کلیپ‌هایی نیز توسط دوستداران او از سخنرانی‌هایش منتشر می‌شوند که معمولا بازدیدکننده‌های قابل توجهی دارند.
درآمد سیدحسن آقامیری وابسته به روحانیت نیست. او کار و کاسبی شخصی خودش را دارد. به گفته خودش مشاور یک شرکت خصوصی است و کار آزاد هم دارد. او به مجله «همشهری جوان» گفته از حوزه علمیه شهریه نمی‌گیرد و تحت پوشش بیمه حوزه هم نیست. او همچنین گفته است که نه به منبر وابستگی دارد و نه به درآمد حاصل از آن.
اما از آنجا که محوریت سخنرانی‌هایی آقامیری همیشه تکیه بر صفت «رحمانیت» خداوند دارد و کمتر از عذاب الهی و جهنم سخن می‌گوید باعث شده است که افراد زیادی مخالف او باشند. مخالفانش می‌گویند که او یک آخوند ولنگار است و برای لاکچری‌ها و بی‌قید و بندها سخنرانی می‌کند. مخالفان آقامیری معتقدند او فقط بلد است خوب حرف بزند وگرنه اصلا حرف‌های خوبی نمی‌زند؛ برای همین هم هست که جوانان طرفدارش هستند.
طرفداران آقامیری اما معتقدند که این روحانی نگاهشان را به مقوله دین و رحمانیت خداوند تغییر داده است و او را دوست دارند و سخنرانی‌هایش را دنبال می‌کنند. طرفداران آقامیری می‌گویند سخنرانی‌های او نسبت به سایر روحانیون متفاوت‌تر و دلنشین‌تر است.
آقامیری درباره پامنبری‌های جوانش که طرفداران پر و پاقرص او هستند، می‌گوید: «اینکه عده‌ای که پای هیچ منبری نمی‌نشینند اما پای منبر من می‌نشینند، شاید درست باشد اما من آنها را انتخاب نکرده‌ام. من کاری به آنها نداشته‌ام و خودشان آمده‌اند. حضورشان برای من افتخار است و البته قدردانشان هستم اما من با هدف جذب آنها حرفی نزده‌ام. من برای کسی کارت دعوت نفرستاده‌ام.»
این کشمکش بین مخالفان و موافقان او سال‌هاست که وجود دارد اما در نهایت زور مخالفان چربید و حسن آقامیری روز شنبه ۲۲ دی از «خلع لباس دائم» خود خبر داد. او این خبر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «بعد از ده پانزده سال بردن و آوردن و بازداشت‌کردن و ریختن تو محل کار و انفردای و...  با شکایت دادستان ویژه تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور آقای منتظری بالاخره آقایون حکمشون رو صادر کردند. دو سال زندان که البته لطف کردند ۵ سال تعلیقش کردند.  و خلع لباس دائم ...»
پس از انتشار این مطلب از سوی آقامیری، سیداحمد خمینی بلافاصله به این موضوع واکنش نشان داد و خطاب به آقامیری نوشت: «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت ... سیدجان عزیزتر می‌شی. خودت و خدای خودت قاضی اول و آخرین. نه اینکه هر کی محکوم بوده سالم بوده اما اکثر آدمای سالم محکومند. عزت و ذلت خدا می‌ده و توی این دنیا همین محبت‌های مردمه که همیشه همراهته. خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل ... یاحق»
 
کد مطلب : ۱۴۵۲۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.