۰
در مراسمی به میزبانی کتابخانه ملی

برگزیدگان جشنواره شعر فجر معرفی شدند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۱
برگزیدگان جشنواره شعر فجر معرفی شدند
به گزارش عصر تعادل، برگزیدگان این جشنواره که مراسم پایانی آن امروز (شنبه، ۱۳ بهمن‌ماه) در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد در بخش‌های مختلف «شعر بزرگسال»، «شعر کودک و نوجوان» و «درباره شعر» معرفی و تقدیر شدند.

در بخش «شعر بزرگسال»، دو مجموعه شعر «دومینو» سروده «ابوذر پاکروان» از انتشارات فصل پنجم و «روح اندوهگین یک شاعر» سروده «سیدرضا محمدی» از انتشارات شهرستان ادب به صورت مشترک برگزیده شدند.

همچنین در بخش «شعر کودک و نوجوان» نیز مجموعه شعرهای «خداحافظی در خیابان پاییز» سروده مریم اسلامی ز انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره‌ی صبحانه‌اند» سروده حسین تولایی از انتشارات علمی و فرهنگی به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در بخش «درباره شعر» کتاب‌های «بوطیقا و سیاست در شاهنامه» به قلم «محمود امیدسالار» از انتشارات دکتر محمود افشار با همکاری نشر سخن و «تأثیر ادبیات فارسی در ادبیات انگلیسی» نوشته «حسن جوادی» از انتشارات سمت برگزیده شدند.

در این جشنواره همچنین از قاسم آهنین‌جان برای داوری بخش شعر بزرگسال تقدیر ویژه شد.
کد مطلب : ۱۴۵۳۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.