فیلم مستند اسکویی در برمن؛

اکران ویژه «رویاهای دم صبح» برای آلمانی‌ها

14 بهمن 1397 ساعت 14:01

مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی در سینما «سیتی ۴۶» که از سینماهای شهر «برمن» آلمان است، به صورت ویژه برای مخاطبان به روی پرده می‌رود.


به گزارش عصر تعادل سینما «سیتی ۴۶» از سینماهای شهر «برمن» آلمان که گفته می‌شود، فیلم‌های متفاوت و تأثیرگذار سینمایی را به نمایش می‌گذارد، در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۱۹ (۱۶ بهمن) در یک نوبت اکران ویژه، میزبان مستند ایرانی «رویاهای دم صبح» خواهد بود.

این فیلم که نمایش اول جهانی‌اش را در جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۶ آغاز کرد و موفق به دریافت جایزه حقوق بشر شد، در چند جشنواره دیگر در کشور آلمان نیز دعوت شد و به نمایش در آمد.

جشنواره فیلم «کورنوگراف» در کشور مولداوی که از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ ماه می ۲۰۱۹ (اول تا هفتم خرداد) برگزار می‌شود نیز نمایش ویژه‌ای برای فیلم مستند بلند «رویاهای دم صبح» در بخش بهترین‌های کورنوگراف در نظر گرفته است.

مستند «رویاهای دم صبح» در سال ۲۰۱۶ موفق شد جایزه بزرگ جشنواره فیلم «کورنوگراف» را به عنوان بهترین فیلم و دو جایزه بهترین فیلم برداری برای محمد حدادی و جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داد و در انتها به عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره معرفی شد.

«رویاهای دم صبح» که پخش بین‌المللی آن را نسرین میرشب برعهده دارد، روایت‌کننده سرگذشت دختران نوجوانی است که در روزهای پایانی سال، برای گرفتن حکم آزادی خود از کانون اصلاح و تربیت انتظار می‌کشند.

کسب جایزه عفو بین‌المللی از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، اعطای جایزه بزرگ جشنواره «ترو فالس» آمریکا به مهرداد اسکویی به عنوان بهترین مستندساز سال ٢٠١٦، دریافت جایزه بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم «الهام‌بخش» از جشنواره «فول فریم» آمریکا از جمله جوایز بین‌المللی این مستند هستند.
*******************************************************


کد مطلب: 145396

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/145396/اکران-ویژه-رویاهای-دم-صبح-آلمانی-ها

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir