۰

ناسالمی هوای تهران تمامی ندارد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۳
ناسالمی هوای تهران تمامی ندارد
به «گزارش عصر تعادل» به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر  کمتر از ۱۰ میکرون و افزایش میزان آلودگی هوا،‌ مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سطح استان تهران در  امروز (ششم آذرماه) در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

متوسط میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بر روی شاخص ۱۲۶ قرار گرفت.

در همین مدت، شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۷۰ و منواکسید کربن با شاخص ۲۶ است.

ایستگاه‌های دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴) با شاخص ۱۵۹، پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۵۶ و پارک قائم(منطقه ۱۸) با شاخص ۱۵۵در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران داشته اند.

همچنین ایستگاه های دانشگاه مسعودیه (منطقه ۱۵) با شاخص ۸۲ ، پونک با شاخص ۸۶ و دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱) با شاخص ۸۷ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز به ترتیب کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران را نشان می دهد.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
کد مطلب : ۱۴۵۴۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.