۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: چاقی در کشور در حال افزایش است/ مصرف شکر پنج تا هفت برابر و مصرف روغن ۱۰ برابر سرانه جهانی است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: چاقی در کشور در حال افزایش است/  مصرف شکر پنج تا هفت برابر و مصرف روغن ۱۰ برابر سرانه جهانی است
به گزارش «عصر تعادل»، دکتر علیرضا زالی در هفتمین کنگره ملی پیشگیری و درمان چاقی ایران با بیان اینکه درمان طبی و جراحی و اقدامات پیشگیرانه از چاقی در کشور ما مبتنی بر پروتکل‌های جهانی پیش می‌رود، گفت: چاقی مشکل مبتلابه همه جوامع است و متاسفانه استعداد چاقی در کشور رو به افزایش است.

زالی با بیان اینکه چاقی از کودکی شکل می‌گیرد، افزود: پیش بینی می‌شود که میزان چاقی و اضافه وزن در کودکان زیر پنج سال کشور دو برابر شده باشد. باید توجه کرد که عوارض چاقی به اشکال گوناگون انواع بیماری‌ها بروز می‌کند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که از هر دو نفر در کشور، یک نفر در معرض چاقی قرار دارد، گفت: شیوع چاقی در دانش آموزان پسر ۲۲ درصد و دانش آموزان دختر ۲۰ درصد گزارش شده است. البته چاقی در خانم ها بعد از دوران مدرسه شیوع بیشتری دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مصرف بسیاری از مواد غذایی در ایران بالاتر از نرم جهانی است. به عنوان مثال مصرف شکر پنج تا هفت برابر و مصرف روغن ۱۰ برابر سرانه جهانی است. البته مصرف گوشت در کشور از این قاعده مستثنی بوده و منفی ۶۳ درصد سرانه جهانی است که بیشتر به دلیل مشکلات اقتصادی بوده و نگران کننده است.

 
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۵۴۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.