۰

مرگ گوزنی که 7 کیلو پلاستیک خورده بود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۰
مرگ گوزنی که 7 کیلو پلاستیک خورده بود
به گزارش «عصر تعادل» لباس زیر مردانه، کیسه‌های پلاستیکی، پاکت‌های قهوه فوری و تکه‌هایی از طناب پلاستیکی از جمله مواردی بودند که در معده این گوزن یافت شده است.

یکی از مقامات پارک ملی "Khun Sathan" تایلند اعلام کرده که این گوزن از مدت‌های طولانی قبل از تلف شدن "پلاستیک" خورده است.

در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۹) نیز مرگ یک بچه فیل دریایی در تایلند به دلیل خوردن پلاستیک، بسیار خبرساز شده بود. در حالی که خبر نجات این فیل دریایی توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود، تنها چند ماه بعد اعلام خبر مرگ او به دلیل انسداد معده‌اش با زباله‌های پلاستیکی بسیار جنجالی شد.



در تاریخ ۲۵ نوامبر، مأموری که در حال گشت‌زنی در پارک ملی "Khun Sathan" بود، لاشه یک گوزن ۱۰ ساله را در آنجا پیدا کرد. این مامور هم‌چنین دستکش‌های لاستیکی، پاکت‌های نودل فوری و یک حوله کوچک را در معده این گوزن کشف کرد.

مقامات بر این باورند که این پلاستیک‌ها مسیر گوارشی گوزن را مسدود کرده بودند اما تحقیقات بیشتری در این زمینه آغاز خواهد شد.

این خبر باعث شده انتقادات بسیاری از بازدیدکنندگان این پارک که زباله‌های خود را در آنجا رها کرده‌اند در شبکه‌های اجتماعی شکل بگیرد.

به گفته مدیر اداره حفاظت از پارک‌های ملی، حیات وحش و گیاهان تایلند یک برنامه سه مرحله‌ای در آستانه اجرا است که هدف آن جذب افراد محلی برای جمع‌آوری پلاستیک‌ها و پسماندهای دیگر در منطقه این پارک ملی است. این برنامه هم‌چنین به ایجاد کمیته‌ای برای مقابله با مدیریت پسماند می‌پردازد و در نهایت هدف آموزش مردم در زمینه جمع‌آوری و مدیریت پسماندها را دنبال خواهد کرد.

تایلند یکی از استفاده کننده‌های اصلی کیسه‌های پلاستیکی است. طبق اعلام گروه زیست محیطی "صلح سبز" سالیانه حدود ۷۵ میلیارد کیسه پلاستیکی در تایلند دور ریخته می‌شود.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، وزیر محیط زیست تایلند در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که عمده فروشندگان تایلند از ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی به بعد از عرضه کیسه‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف منع خواهند شد.

 
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۵۴۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.