۰

چمران: محور تصمیمات در شورای ائتلاف مشورت است نه شیخوخیت

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۷
چمران: محور تصمیمات در شورای ائتلاف مشورت است نه شیخوخیت
به گزارش «عصر تعادل»، مهدی چمران درباره تعدد ائتلاف‌های منسوب به اصولگرایی،  گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) مجموعه‌ای از حدود ۲۷ حزب و تشکلی است که مکمل و فراتر از جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) عمل می‌کند.  این گروه‌ها نیروهایی هستند که در کشور نفوذ و جایگاه زیادی دارند و بر مبنای بدنه‌ای که در جامعه دارند، متشکل می‌شوند و نظرات خود را به مردم ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: از نیروهای معتقد به خط انقلاب می‌خواهم اگر هم جهت هستند ائتلافی بزرگ و درست تشکیل بدهند و از عمل پراکنده پرهیز کنند. به یکی از این گروه‌هایی که در خط رهبری و انقلاب هستند گفتم اگر به شکل مستقل لیست بدهید رای نمی آورید، با این وجود مختار هستند که در انتخابات هرگونه صلاح می دانند عمل کنند.

نائب رئیس جمنا یادآور شد: خودشان باید تجربه های سال های گذشته را به یاد بیاورند و نتیجه تک روی را بدانند. در حال حاضر معتقدم گروه‌هایی که به نوعی هم جهت هستند اگر «فرادا» عمل کنند به جایی نمی رسند، برای اینکه بتوانند در مجلس آینده نماینده ای داشته باشند از آنها دعوت می کنیم در مجامعی که ریشه‌دار هستند و متشکل از احزاب و بزرگان جریان انقلاب است شرکت و برای اخذ نتیجه بهتر به همدیگر کمک کنند.

چمران با بیان اینکه در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای معرفی لیست نهایی رای‌گیری درون جریانی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: از نیروها و مجموعه‌هایی که شعار جوان گرایی را برای خود برگزیده اند دعوت می کنیم در جلسات شورای ائتلاف شرکت کرده و نامزدهای مستعد و رای آور خود را معرفی کنند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه ابتدا باید در رای گیری اولیه لیست نهایی مشخص شود، اظهار کرد: دوستانی که مدعی شایستگی برای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی هستند از پراکنده شدن پرهیز کنند زیرا اگر در لیست نهایی شورای ائتلاف قرار گیرند، در انتخابات اسفند ۹۸ نیز رای می آورند.

وی درباره حساسیت برخی اصولگرایان از «شیخوخیت» و عملکرد آنها در انتخابات گذشته، گفت: ما در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شیخوخیت نداریم و اتفاقا از عنوان اصولگرایی هم استفاده نمی‌کنیم. ما اسم ائتلاف را روی نیروهای انقلاب گذاشته‌ ایم و این اسم عوض کردنی نیست ولی هر فرد و گروهی برای خود ایده‌ای دارد و می تواند از هر شعار، اسم و عنوانی استفاده کند.

این فعال اصولگرا گفت: نسبت به ائتلاف حداکثری نیروهای انقلاب (اصولگرایان) خوش بین و امیدوار هستم اگر غیر از این بود تلاشی نمی کردیم.

چمران در پایان گفت: جامعه اسلامی مهندسین، جامعه روحانیت مبارز و همه احزاب انقلابی در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حضور دارند و هیچ شخص، حزب و گروهی محوریت و شیخوخیت ندارد بلکه نظر مشورتی است که محور تصمیمات ما در اتخاذ رویکرد انتخاباتی است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۵۴۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.