۰

ترکیه داعشی‌های فرانسوی را بازمی‌گرداند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳
ترکیه داعشی‌های فرانسوی را بازمی‌گرداند
به گزارش «عصر تعادل» رسانه های دولتی به نقل از «سلیمان سولو» وزیر کشور ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کردند که آنکارا این افراد را به دنبال بازگرداندن مجدد تروریست‌های داعشی به کشورهای متبوعشان که منجر به تیره تر شدن روابط ترکیه با برخی متحدانش شده، به کار خود ادامه داد. او اخیرا" گفته بود که ترکیه، هتلی برای تروریست های داعشی نیست.

بیست و یکم آبان/ ۱۲نوامبر، دولت فرانسه با پذیرش ۱۱ داعشی فرانسوی و خانواده آنها که قرار است از ترکیه به فرانسه بازگردانده شوند، موافقت کرد.

رسانه‌های فرانسوی به نقل از مقامات رسمی این کشور نوشتند که دولت فرانسه می خواهد یک گفت وگوی نزدیک با ترکیه در مورد مبارزه علیه داعش برقرار کند و ۱۱ تروریست داعشی متبوع خود را که ترکیه تصمیم به اخراج آنها گرفته، می پذیرد.

بازگشت این تروریست ها در حالی صورت می گیرد که «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه پیشتر در گفت وگو با روزنامه «اوئستِ دو فرانس» فرانسه، بطور علنی با درخواست ها برای پذیرش اتباع زن فرانسوی عضو داعش در کشورش مخالفت کرده و گفته بود: این زنان «جنگجو» هستند و از این رو باید با آنها به همین ترتیب رفتار شود.

«اگنس فون در مول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه هم مساله تروریست های داعشی را یک نگرانی اساسی امنیتی برای این کشور عنوان کرده است.

به نوشته رویترز، ترکیه روند بازگشت داعشی های بازداشت شده را در اوایل ماه میلادی جاری آغاز کرد.

حدود ۵۰۰ فرانسوی از جمله ۶۰ تروریست در اردوگاه ها و زندان هایی که توسط یگان های «پ. ک.ک» " در شمال سوریه ایجاد شده بودند، بسر می برند.

با اظهار ناامیدی از بی تفاوتی اروپا نسبت به بیش از یکهزار و ۱۰۰ تروریست داعشی خارجی بازداشت شده در سوریه، آنکارا نسبت به استرداد این تروریست ها اقدام کرد.

ترکیه با انتقاد از اروپایی ها برای عدم پذیرش شهروندان داعشی خود در سوریه و عراق، تابعیت برخی از آنها را هم لغو کرده است. اگر چه طبق کنوانسیون مصوب سال ۱۹۶۱ نیویورک، سلب تابعیت افراد غیرقانونی محسوب می‌شود، با این حال برخی کشورها مانند فرانسه و انگلیس این کنوانسیون را تصویب نکرده‌اند.
کد مطلب : ۱۴۵۴۸۸
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.