۰

وزیر آموزش و پرورش افزایش نرخ سرویس مدارس را غیرقانونی اعلام کرد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵
وزیر آموزش و پرورش افزایش نرخ سرویس مدارس را غیرقانونی اعلام کرد
به گزارش «عصر تعادل» محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در مراسم  افتتاح مرکز آموزشی رفاهی منطقه پنج شهر تهران که با حضور اعضای شورای معاونان، مدیرکل شهر تهران و مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد،‌ اظهار داشت: سرویس‌های مدارس مجاز به افزایش قیمت نیستند و معادل ریالی تا سقف ۱۲۰ لیتر بنزین در ماه به رانندگان سرویس پرداخت شود و با اطمینان اعلام می کنم که اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: مسئولان افزایش احتمالی قیمت سرویس های مدارس را کنترل می‌کنند، سهم بنزین در سرویس و هزینه‌ها خیلی بالا نیست و با سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده نیاز به افزایش قیمت نمی بینیم.
وی تاکید کرد: طبق تصمیم های اتخاذ شده برای سرویس مدارس معادل ریالی تا سقف ۱۲۰ لیتر در ماه به رانندگان سرویس پرداخت می شود.
حاجی میرزایی گفت: رانندگان باید در سامانه سپند ثبت نام کنند تا کار ارزیابی پیمایش آنها انجام و مابه‌تفاوت ریالی آن پرداخت می شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر رانندگان مابه‌تفاوت را دریافت کنند متوجه تفاوت نداشتن آن با هزینه ها می شوند.
وی درباره بنزین سرویس مدارس روستایی یادآور شد که در این زمینه هم تفاوتی وجود ندارد.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود اظهار داشت: فضای آموزشی مناسبی در تهران نداریم و متوسط کشوری از نظر دسترسی به فضای آموزشی ضعیف است.
به گفته حاجی میرزایی، در برخی مناطق جدید شهر تهران، مدارس به اندازه کافی طراحی نشده که مشکلات را افزایش داده است.
حاجی‌میرزایی درباره تاثیر تعطیلی مدارس بر کاهش زمان آموزش، تاکید کرد: تحصیل یک موقعیت ممتاز و طلایی برای آموزش است و باید حداکثر تلاش را به کار ببندیم که کمترین تعطیلی را داشته باشیم.
وی درباره سیستم گرمایشی مدارس گفت: تعداد ۱۳۰ هزار کلاس داشتیم که سیستم گرمایشی مناسبی نداشتند اما این میزان کلاس به ۸۸ هزار مورد رسید؛ در همه مناطقی که لوله کشی گاز  است  از سیستم گرمایشی مناسب استفاده می کنیم.
حاجی میرزایی ادامه داد: برخی مدارس از بخاری گازی استفاده می کنند و استفاده از شعله در مدارس مجاز نیست اما نسبت به بخاری های نفتی ایمن تر است.
وزیر آموزش و پرورش در این باره تصریح کرد: سیستم بخاری گازی به تدریج باید با سیستم های ایمن جایگزین شود؛ البته برخی مدارس هنوز از بخاری نفتی استفاده می کنند.
حاجی میرزایی در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش معلمان در آینده کشور، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای افزایش جایگاه معلمان در جامعه انجام می دهد.
وی افزود: معلمی غنی ترین شغل هستی است و اگر شغل دیگری بود، خداوند پیامبران را برای آن کار می فرستاد، انبیا معلمان جامعه خود بودند و از این رو شغل معلمی یکی از مشاغل با ارزش جامعه است.
حاجی میرزایی با بیان اینکه تلاش وزارت آموزش و پرورش بر این است تا در زمینه ارتقا جایگاه معلمی قدم برداریم، گفت: از روزی که مسوولیت وزارت آموزش و پرورش را برعهده گرفتم، همواره توجه داشتم که اگر بخواهیم آینده خوبی برای کشور متصور باشیم باید به جایگاه معلم توجه شود.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: طبق وعده ای که در روز رأی اعتماد به معلمان، جامعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دادم، رتبه بندی معلمان به تصویب رسید و امیدواریم این کار در افزایش شان و منزلت معلمان در جامعه کمک کننده باشد.
وی افزود: طبق توافق دو وزارتخانه آموزش و پرورش و راه و شهرسازی، معلمان فاقد مسکن صاحب خانه می شوند، همچنین برای بیمه تکمیلی معلمان پیگیری هایی انجام شد؛ هفته های آینده در این زمینه خبرهای خوشی خواهیم شنید.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برای نیروی انسانی آموزش و پرورش، برنامه ریزی هایی انجام شد تا برای ورود به سال تحصیلی آینده مشکلی وجود نداشته باشد.

این مرکز با زیربنای سه هزار مترمربع و تامین اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی دارای سالن کنفرانس، سالن پذیرایی، ١٠۵ تخت و ۴١ سوئیت است.
کد مطلب : ۱۴۵۴۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.