۰

مروری بر روزنامه‌های امروز

تاریخ انتشار
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۳
مروری بر روزنامه‌های امروز
به گزارش «عصر تعادل»، روزنامه شرق طی دو گفت‌وگو با سعید لیلاز و حسین مرعشی به انتقاد از سیاست‌های دولت پرداخته است. این روزنامه همچنین اظهارات عباس عراقچی درباره درس‌گرفتن از برجام را مورد تامل قرار داده و می‌پرسد «آقای عراقچی به دلواپسان پیوست؟!»


جمله عراقچی مبنی بر آنکه از برجام آموختیم مقاومت بیشتر از همکاری جواب می‌دهد بعد از شرق مورد توجه و استقبال رسانه‌های اصولگرا قرار گرفته است، چنانچه جوان را به عکس یک کردن عراقچی وادارد!


کیهان نیز دیگر موضوعات سیاسی و همچنین تحولات در عراق را خیلی جدی نگرفته و ترجیح داده که به اظهارات عراقچی بپردازد و آن را نوعی اعتراف البته از نوع دیرهنگام تلقی کند.


حال‌وهوای روزنامه‌های اصلاح طلب اما فرق دارد، مثلا روزنامه آرمان عکس یک خود را به پروانه سلحشوری نماینده تهران اختصاص داده که از وضعیت موجود انتقاد می‌کند و معتقد است که حامیان دولت از مردم خجالت می‌کشند.


سلحشوری تنها کسی نیست که از مردم خجالت می‌کشد، غلامرضا حیدری دیگر نماینده اصلاح‌طلب تهران نیز در گفت‌وگویی با روزنامه آفتاب به وقایع اخیر اشاره دارد و می‌گوید که «خجال می‌کشیم».


روزنامه اعتماد اما آلودگی هوا که طاقت شهروندان را طاق کرده مهم‌تر از موضوعات سیاسی دیده و با تیتر «سقف آسمان کوتاه» به آن پرداخته است. این روزنامه در صفحه نخست خود همچنین اشاره گذرایی به اظهارات اخیر روحانی و کنارگیری عبدالمهدی در عراق دارد.

روزنامه ایران نیز در صفحه نخست خود از فضای سیاست فاصله گرفته و در گفت‌وگویی با تقی آزاد‌ ارمکی استاد جامعه‌شناس وقایع آبان را بررسی می‌کند، نتیجه این بررسی ضرورت آشتی با طبقه متوسط است.


روزنامه دنیای اقتصاد در شماره شنبه 9 آذر در گزارشی به عنوان «نقطه اصابت تورم بنزین» گزارش مرکز آمار را زیر ذره‌بین گذاشته است.
کد مطلب : ۱۴۵۴۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.