۰

نماینده اصولگرا: قالیباف و اصولگرایان سنتی با هم متحد خواهند شد/ قالیباف و احمدی‌نژاد اشتراکات بسیاری دارند/ ناطق نوری منطقی است و زیاده‌خواهی نمی‌کند

تاریخ انتشار
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱
نماینده اصولگرا: قالیباف و اصولگرایان سنتی با هم متحد خواهند شد/ قالیباف و احمدی‌نژاد اشتراکات بسیاری دارند/ ناطق نوری منطقی است و زیاده‌خواهی نمی‌کند
به گزارش «عصر تعادل»، محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده اصولگرای مجلس دهم، در بیان ارزیابی خود از نقاط ضعف و قوت فعالیت احزاب در زمان انتخابات مجلس در دوره‌های گذشته گفت: احزاب در انتخابات بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. وگرنه حزب بودن به این معنا نیست که فقط در زمان انتخابات فعال شوند. بالاخره اگر بخواهند فعال و اثرگذار بمانند باید در تمام دوران اثرگذار باشند و نظرات خود را بیان کنند ولی متاسفانه اینگونه نیست. درست است که ما مردم‌سالاری، نوعی دموکراسی و انتخابات‌های مختلف هم در کشور داریم اما بالاخره یکی از الزامات آن حزب داشتن است.

عضو کمیسیون اصل نودم مجلس در پاسخ به این سوال که از آنجایی که مدتی است بحث جوان‌گرایی در کشور بیش از پیش مطرح می‌شود و آقای قالیباف حتی برای انتخابات مجلس یازدهم و حتی در گذشته هم بر آن تاکید کرده‌ است، فکر می‌کنید جوان‌گرایی در مجلس چقدر می‌تواند مفید واقع شود؟، گفت: آقای قالیباف چیزی را مطرح کرد که من فکر می‌کنم مورد پسند هم هست. یعنی شعاری که راه افتاده بالاخره مورد پسند جامعه است. من تجربه قدیمی‌ها را نفی نمی‌کنم اما واقعیت این است که جوان‌ها انرژی بیشتری دارند و کار بیشتری هم می‌توانند بکنند. درنتیجه هرچه جوانان را در دور آوریم می‌صرفد یعنی منفعتشان بیش از خطاهایشان است.  چون منفعت جوانان ترجیح دارد، وقتی جوان خطا کرد او را کنار می‌گذاریم در صورتی که ما خودمان هم زمانی که جوان بودیم  از این خطاها کرده‌ایم تا یاد گرفتیم.

امیرحسنخانی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که برخی معتقدند دو جریان عمده سیاسی کشور یعنی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی باید پوست‌اندازی کرده و شفاف‌تر بار مردم ارتباط برقرار کنند، حال می‌بینیم که آقای قالیباف بحث نواصولگرایی را مطرح می‌کند؛ هم‌اکنون آیا جریان سنتی اصولگرایی بحث نواصولگرایی را خواهد پذیرفت؟ و آیا این دو می‌توانند برای انتخابات پیش رو به ائتلاف برسند؟، گفت: من فکر می‌کنم امروز دیگر جایی نیست که دوستان بپذیرند یا نپذیرند، کشور اجبار دارد که این را بپذیرد یعنی نوگرایی را بپذیرد، به قول شما قسمتی از این پوست اندازی را بپذیرد و اگر این کار را نکنیم یقینا استقبال زیادی نخواهیم داشت.

نماینده اصولگرای مجلس دهم در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید نواصولگرایی چه تفاوت‌های عمده‌ای با اصولگرایی سنتی دارد؟، گفت: من فکر می‌کنم خیلی متفاوت است. اصلا نگاه خود آقای قالیباف را که نگاه کنیم نشانگر این است که بسیار بسیار متفاوت است. نگاهش نگاه نوگرانه است. مدیرتش مدیریت نوین است و مدیریت سنتی نیست، مدیریتی که از کامپیوتر استفاده می‌کند، از هوش مصنوعی و اطلاعات استفاده می‌کند. این مدیریت بهینه امروز است. من فکر می‌کنم آقای قالیباف دنبال این روند است. یعنی می‌خواهد روند مدیریت سنتی را مقداری کنار بگذارد و از آن فاصله بگیرد.

عضو فراکسیون وحدت و تقریب مذاهب در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید اصول اصولگرایی در نواصولگرایی حفظ شده است؟، گفت: آن اصلا اشکالی پیدا نمی‌کند. ما در اصول که مطلبی نداریم، اصلاح‌طلبان هم در اصول همراه هستند. کدام اصلاح‌طلبی بوده که علیه سیستم صحبت کند و علیه منافع ملی حرف بزند؟ اینگونه نیست. یعنی همه ما اگر مقداری عمیق‌تر نگاه کنیم  باید در اصول یکسان باشیم. مگر اینکه بلنگیم یا بلغزیم که آن چیز دیگری است. واقعیت این است که چه اصلاح‌طلبان قدیمی و معتقد و چه اصولگرایان معتقد همه بر یک اساس و مبنایی اعتقاد دارند. انقلاب اسلامی، رهبری، ولایت فقیه و خیلی از مطالب دیگر را قبول دارند و کنش‌ها و واکنش‌هایشان را دارند بر همان اساس تنظیم می‌کنند.

امیرحسنخانی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که به نظر می‌رسد احزاب و تشکیلات زیرمجموعه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی هنوز به اتحادی برای این انتخابات نرسیده‌اند، فکر می‌کنید احزاب و جبهه‌های تشکیل دهنده جریان اصولگرایی از جمله اصولگراهای سنتی، اصولگراهای تندتر همچون جبهه پایداری و اصولگرایان جدیدتر همچون نواصولگرایان در نهایت برای انتخابات پیش رو متحد شوند و لیست مشترک ارائه دهند یا اینکه هرکدام لیست جداگانه ارائه دهند؟، گفت: پایداری‌ها را فکر می‌کنم مقداری متفاوت حرکت کنند ولی آقای قالیباف و اصولگرایان سنتی با هم متحد خواهند شد. جناح اصلاح‌طلب هم که بحث خودش را دارد. البته مردم دیگر از این جریانات عبور کرده‌اند و به افراد نگاه خواهند کرد و باتوجه به سابقه و تجربه و برنامه افراد رای خواهند داد. یعنی کاندیداها باید برنامه دهند، بدون برنامه راه به جایی نخواهند برد.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید از آنجایی که آقای قالیباف و احمدی‌نژاد چندی پیش با هم دیدار داشتند آیا این دیدارها جنبه انتخاباتی داشته؟ گفت: بالاخره در بسیاری مطالب این‌ها با هم مشترک هستند. بسیاری از مطالبشان مشترک است. بالاخره آقای احمدی‌نژاد روی مدیریت جهادی تاکید دارد آقای قالیباف هم روی مدیریت جهادی تاکید دارد؛ یعنی این‌ها اصول مشترک است.

وی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که حجت‌الاسلام ناطق نوری در جامعه روحانیت حضور یافتند و برخی برداشت‌ها این است که حضور وی در جامعه روحانیت علاوه بر اینکه می‌تواند اتحادی را برای جامعه بزرگ اصولگرایی ایجاد کند، اما  شاید سد راه برخی شخصیت‌های اصولگرایی هم باشد، حال آیا فکر می‌کنید حضور ناطق نوری می‌تواند حضور قالیباف را کمرنگ‌تر جلوه دهد؟، گفت: نه من بعید می‌دانم. آقای ناطق آدم منطقی است و خیلی زیاده‌طلبی هم نمی‌کند یعنی خیلی تمامیت‌خواهی هم نمی‌کند.

امیرحسنخانی در پاسخ به این سوال که با توجه به ظرفیت‌های قالیباف فکر می‌کنید حضور او در بهارستان هدف نهایی فعالیت‌هایش باشد یا اینکه مجلس برای او راهی است به سمت ریاست جمهوری؟، گفت: قالیباف خودش ممکن است اصلا کاندیدای مجلس نشود. بحث‌هایی که مطرح است این است که ممکن است خودش شخصا کاندید نشود. ممکن است لیست معرفی کند و خودش ممکن است در تیم نیاید.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چقدر امکان دارد خود قالیباف در انتخابات شرکت نکند؟، گفت: هنوز ۵۰-۵۰ است. قالیباف هنوز جایی اعلام نکرده که حتما می‌آیم. هنوز به این نتیجه نرسیده که حتما بیاید و حضور پیدا کند.
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۱۴۵۵۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.