۰

معاون وزیر بهداشت: آلودگی هوا بیش از ۲۰۰ نفر را در تهران به بیمارستان کشاند

تاریخ انتشار
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۱
معاون وزیر بهداشت: آلودگی هوا بیش از ۲۰۰ نفر را در تهران به بیمارستان کشاند
به گزارش «عصر تعادل»،‌علیرضا رئیسی روز شنبه در حاشیه همایش روز جهانی ایدز در جمع خبرنگاران افزود: در مورد مرگ ها و بیماری های ناشی از آلودگی هوا و هزینه هایی که این مساله به نظام سلامت تحمیل می کند، به طور مفصل فردا اطلاع رسانی می کنم اما باید توجه کرد که بسیاری از مرگ های ناشی از آلودگی هوا در افرادی رخ می دهد که یک بیماری زمینه ای قبلی مانند بیماری مزمن قلبی یا تنفسی دارند و به علت آلودگی هوا و تشدید بیماری جان خود را از دست می دهند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شهر اهواز هم از ابتدای پاییز حدود ۱۵۰۰ نفر به علت ریزگردها در بیمارستان بستری شدند.
وی افزود: یک هفته گذشته وضعیت آلودگی هوا در تهران به حدی وخیم شد که دیگر کسی نمی تواند به درستی نفس بکشد. تعطیل کردن مدارس و دانشگاه ها یک کار موقتی و کم بازده است و متاسفانه راه حل های اساسی در کشور مورد توجه نیست.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: مهمترین پیشنهاد این است که راهکارهای اساسی و کارشناسی شده برای آلودگی هوا را که در سال های گذشته تدوین و مصوب شده است، اجرا کنیم و اعتبارات لازم را برای از بین بردن منشا آلودگی ها تامین کنیم. منشا آلودگی هوا بنزین نامناسب، خودروها و موتورسیکلت های آلوده هستند که همچنان در چرخه حمل و نقل وجود دارند.
رئیسی در پاسخ به ایرنا درباره آلایندگی بنزین گفت: توصیه هایی مثل اینکه خودروهای تک سرنشین کم شود اثراتی دارد اما کارهای اساسی لازم باید مورد توجه قرار گیرد. بنزین یورو ۴ و یورو ۵ هنوز در همه کشور در دسترس مردم نیست و پوشش کامل ندارد.
وی افزود: بنزینی که اکنون در اختیار مردم قرار می دهند، آلاینده است و بنزن و دی اکسید کربن وارد هوا می کند، خودروهای فرسوده و غیراستاندارد نیز این آلودگی را شدیدتر می کنند و این یک امر ثابت شده است که ناقص سوختن بنزین موجب آلودگی می شود.
معاون وزیر بهداشت گفت: پیشنهادهایی که برای کاهش آلودگی هوا در کمیسیون های دولت مطرح می شود، پیشنهادهای خوبی است اما اجرا نمی شوند.
وی ادامه داد: برخی تصمیم هایی که گرفته می شود هم مورد اعتراض وزارت بهداشت قرارگرفته است مثل افزایش موتورسیکلت های کاربراتوری اما به این اعتراض ها توجه نمی شود.
رئیسی گفت: یک مشکل اساسی هم این است در پاییز که مقداری هوا آلوده می شود برخی مردم، مسئولان و رسانه ها به این موضوع توجه می کنند و در بقیه سال این موضوع مغفول است مثل سیل و زلزله که فقط در زمان بروز حادثه در مورد آن اطلاع رسانی می شود و بعد فراموش می شود.
وی افزود: یک نمونه آن فاضلاب اهواز است که در سیل نوروز مشکلات زیادی را به وجود آورد اما بعد فراموش شد.
معاون وزیر بهداشت گفت: الان که آلودگی هوا مطرح است، دعا می کنیم باران بیاید اما اگر باران از یک مقداری بیشتر باشد، با سیل مواجه می شویم و واقعا هیچ فکری برای مواجهه با این وضعیت نکرده ایم.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۵۵۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.