۰

کنایه موسس توییتر به گوگل

تاریخ انتشار
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۳
کنایه موسس توییتر به گوگل
به گزارش «عصر تعادل»، توییت جنجالی دورسی در بحبوحه انتقادات اخیر از جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران توسط غول فناوری گوگل منتشر شد.   

مدیرعامل توییتر روز چهارشنبه در حساب توییتری شخصی خود نوشت: «عاشق DuckDuckGo هستم. مدتی است که از آن به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض خود استفاده می‌کنم. نرم‌افزارش از آن هم بهتر است.»

برخلاف گوگل، DuckDuckGo اطلاعات جستجوی کاربرانش را ذخیره نمی‌کند. این بدان معناست که در این موتور جستجو از تبلیغات هدفمند و نتایج شخصی شده خبری نیست.

این نخستین بار نیست که دورسی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از عملکرد غول‌های فناوری انتقاد می‌کند. وی چندی پیش در توییتی مساله تغییر لوگوی شرکت فیس‌بوک را برای متمایز کردن خود از شبکه اجتماعی این مجموعه به باد انتقاد و سُخره گرفت و در ماه اکتبر (مهر-آبان) نیز در واکنش به انتقادات وارده به فیس‌بوک بر سر مساله انتشار دروغ‌های سیاسی بر روی پلتفرم این شبکه اجتماعی، در یک رشته توییت اعلام کرد که توییتر انتشار تمام تبلیغات سیاسی را بر روی پلتفرم خود ممنوع می‌کند.  
کد مطلب : ۱۴۵۵۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.