مرور روزنامه‌های امروز

10 آذر 1398 ساعت 10:33

روزنامه‌های امروز اغلب متاثر از آغاز نام‌نویسی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم به بررسی نقش و جایگاه این نهاد انتخابی پرداخته‌اند.


به گزارش «عصر تعادل»، آغاز نام‌نویسی داوطلبان نمایندگی در مجلس یازدهم سبب شد که بسیاری از روزنامه‌های امروز (یکشنبه 10 آذر) تمرکز خود را بر این موضوع و البته اعلام علی لاریجانی رئیس فعلی مجلس درباره عدم کاندیداتوری قرار دهند. 
روزنامه اعتماد یکی از همین روزنامه‌ها است و در شماره امروز خود به بررسی جایگاه مجلس پرداخته است. اخبار مذکور اما سبب نشده که اعتماد از کنار شهادت حسین علیمردانی جوان مدرسه‌ساز سیستان و بلوچستان بگذرد و نگاهی به فعالیت‌های وی نداشته باشد.

روزنامه آرمان نیز به نحو دیگری به جایگاه مجلس پرداخته و در گفت‌وگویی با نعمت احمدی، حقوق‌دان از به حاشیه رفتن مجلس در پی قانون‌گذاری سران قوا نوشته است.


«شرق» نیز در گفت‌وگو با غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران به این موضوع ورود کرده و به نقل از وی نوشته که به حاشیه رفتن نهاد انتخابی ناشی روی زمین‌ماندن وعده‌ها است. این روزنامه همچنین در شماره امروز خود اشاره‌ای دارد به سخنان دادستان کل کشور که از نفوذ یک جریان فکری انحرافی در حوزه علمیه قم گفته بود.


روزنامه‌های اصولگرا نیز یک بار دیگر بهانه‌ای برای پرداختن به سوژه تکراری خود یعنی انتقاد از همکاری با توتال یافته‌اند. از همین رو «جوان» نتیجه‌گیری مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر اینکه عملکرد شرکت توتال در طراحی فازبندی پارس جنوبی به سود قطر و به ضرر ایران بوده است را در صفحه نخست خود دیده است.

روزنامه کیهان نیز این موضوع را از دست نداده است. 


روزنامه «همشهری» نیز آلودگی هوا که این روزها بی‌داد می‌کند را به دیگر موضوعات سیاسی و ... ارجح دانسته و با یک عکس بزرگ به تصویر کشیده است.


کد مطلب: 145531

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/145531/مرور-روزنامه-های-امروز

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir