عضو شورای شهر تهران:

دولت در برابری تعطیلی مقاومت نکند

10 آذر 1398 ساعت 11:26

عضو شورای شهر تهران از شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک درخواست کرد که برای سال آینده در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا تجدیدنظر کنند.


به گزارش «عصر تعادل»،حجت نظری در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران توضیح داد: تهران چند روز بسیار آلوده‌ را تجربه کرد و در این بین عمده انتظارات برای کاهش آلودگی هوا از مدیریت شهری بود اما باید توجه داشت که تنها مرجع صالح برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا، مدیریت شهری تهران نیست.  

وی ادامه داد: خود مدیریت شهری این انتظار را در مردم ایجاد کرد و زمانی که سال گذشته به دلیل نزولات آسمانی هوا بهتر شد، مدام گفته شد که دلیل بهترشدن هوای تهران، اجرای طرح ترافیک جدید بود در صورتی که این طرح در همین صحن شورا و در بین کارشناسان مخالفان زیادی داشت و دارد و همچنان هم به‌نظر می‌رسد که نتوانسته کارآمدی خودش را در کاهش آلودگی هوا نشان بدهد که آلودگی هوا در روزهای اخیر این موضوع را اثبات کرد.

نظری افزود: نکته دوم در مورد دولت است، دولت مقاومت شدیدی در تعطیل کردن ادارات و بخش عمومی می‌کند که به‌نظر می‌رسد اگر این اتفاق از پیش اطلاع داده شود، می‌تواند منجر به خروج بخشی از مردم از شهر و کنترل شود.

وی ادامه داد: دولت قطره چکانی تعطیلات را اعلام نکند، این اتفاق مثبتی را برای کاهش آلودگی هوا رقم نخواهد زد.

این عضو شورا اضافه کرد: نه به دولت قبل که منتظر بود با هربهانه‌ای کشور را تعطیل کند و نه به این دولت که در بدترین شرایط آب و هوایی هم حاضر به تعطیلی نیست و این متاسفانه نشان می‌دهد که سلامت مردم در اولویت نیست.  

وی خاطرنشان کرد: انتظار دارم که دولت حتما رسیدگی کند و در روزهایی که پیش بینی افزایش شاخص آلودگی هوا می شود، چند روز را از پیش تعطیل اعلام کنند.


کد مطلب: 145535

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/145535/دولت-برابری-تعطیلی-مقاومت-نکند

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir