۰

«شبی که ماه کامل شد» بهترین فیلم از نگاه تماشگران استونی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۷
«شبی که ماه کامل شد» بهترین فیلم از نگاه تماشگران استونی
به گزارش «عصر تعادل» شبی که ماه کامل شد، آخرین ساخته سینمایی به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار با حضور در جشنواره شب های سیاه تالین، توانست جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را در این جشنواره که رده آن الف جهانی است را از آن خود کند.

مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره فیلم شب های سیاه تالین شب گذشته ۹ آذرماه برگزار شد و آبیار توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره از نگاه تماشاگران را به همراه دو هزار یورو جایزه نقدی به دست آورد.
جایزه بهترین فیلم‌ از نگاه تماشاگران در جشنواره های بزرگ به طور معمول به فیلم های تولید آن کشور و یا فیلم های انگلیسی زبان اهدا می شود که اعطای جایزه بهترین فیلم تماشاگران به یک فیلم ساخته ایران از اقبال مردم، منتقدان و سینماگران حاضر در جشنواره به این فیلم حکایت دارد.

پیش از این آبیار توانسته بود در بیستمین دوره این رویداد سینمایی جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم سینمایی نفس را دریافت کند.

شبی که ماه کامل شد نوشته آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۱۳ رشته توانست ۶ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص دهد.

این فیلم سینمایی روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالیست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد.

در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی و آرمین رحیمیان به ایفای نقش می پردازند.
کد مطلب : ۱۴۵۵۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.