مروری بر روزنامه‌های امروز

11 آذر 1398 ساعت 10:30

سخنان مقام معظم رهبری درباره ثبت نام در انتخابات مجلس و نشست خبری دیروز علی لاریجانی مهم‌ترین موضوعات سیاسی مورد توجه روزنامه‌های امروز است.


به گزارش «عصر تعادل»، روزنامه «اعتماد» امروز اظهارات لاریجانی درباره عدم کاندیداتوری در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده را جدی گرفته و با او خداحافظی می‌کند. این درحالی است که فضای سیاست در ایران متاثر از تغییرات و احساس تکلیف‌های دقیقه‌ نود است و تا بعد از پایان زمان ثبت نام در انتخابات 1400 نمی‌توان حرف‌های دیروز لاریجانی را باور کرد.


دو روزنامه «ایران» و «آرمان ملی» در شماره امروز خود باز هم به موضوع افزایش قیمت بنزین و تبعات آن پرداخته‌اند. هر یک از این روزنامه‌ها از زاویه دید خود به مساله نگریسته است. روزنامه ایران که ارگان رسانه‌ای دولت به حساب می‌آید از اظهارات لاریجانی در نشست خبری یکشنبه استقبال کرده و در عین حال از محل خرج یارانه‌ها می‌پرسد. «آرمان ملی» اما پای درد دل بخش خصوصی نشسته و از اینکه اقتصاد قربانی سیاست می‌شود، گلایه می کند.



روزنامه «شرق» آن بخش از سخنان لاریجانی را انتخاب کرده که از موقتی بودن شورای همکاری اقتصادی سران قوا می‌گوید و تاکید می‌کند که این نهاد قصد ندارد جایگزین مجلس شده و قانون‌گذاری کند. این روزنامه همچنین به جایگزین شدن فدریکا موگرینی با جوسب بورل نیز اشاره‌ای داشته و موگیرینی را بانوی برجام نامیده است.



«کیهان» امروز نیز همچون بسیاری از مواقع دیگر خود را در جایگاه مدعی‌العوم قرار داده و خواستار محاکمه عاملان ناآرامی‌های اخیر که آنان را ارذل آدمکش می‌خواند، شده است.



روزنامه اصولگرای «وطن امروز» اما به بررسی‌ میدانی بازار پرداخته و تبعات حاصل از افزایش نرخ بنزین را با تیتر «ما ماندیم و گرانی» منعکس کرده است.


کد مطلب: 145571

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/145571/مروری-روزنامه-های-امروز

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir