۰

اوراق مشارکت منتشر نمی‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۶
اوراق مشارکت منتشر نمی‌شود
به گزارش «عصر تعادل»، عبدالناصر همتی»روز سه‌شنبه در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود نوشته است: از ابتدای سال، علاوه بر تامین بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی توسط بانک مرکزی، حدود ۱۵ میلیارد دلار نیز در چهارچوب سامانه نیما برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی و سایر کالاهای ضروری تامین شده است. این روند به امید خدا و با ادامه تلاش‌های صادرکنندگان با قدرت تداوم خواهد یافت.

در دو هفته اخیر به دلایلی که همگان واقفند، انتظارات غیرواقعی در بازار ارز ایجاد و عمدتا در برخی فضاهای دلالی و سفته‌بازی به آن دامن زده شد. با اطلاعاتی که از توانایی‌ها، امکانات و ذخایر ارزی کشور و ارز صادارتی دارم، این روند نمی‌تواند واقعی و پایدار باشد؛ چرا که تغییر خاصی در متغیرهای کلیدی اتفاق نیفتاده است.

خبر بسیار امیدوارکننده اینکه بانک‌ها در ماه‌های اخیر نیاز نقدینگی کوتاه مدت خود را عمدتا از بازار بین بانکی تامین می‌کنند. بنابر این اضافه برداشت بانک‌ها با بیش از ۴۰ درصد کاهش به رقم بسیار کمتری در مقایسه با رقم آن در یک سال گذشته رسیده است.

از مدیران بانک‌ها به دلیل این انضباط مالی و همراهی در اعمال سیاست‌های پولی بانک مرکزی که نهایتا در جهت کاهش نرخ تورم است،تشکر می‌کنم.

 
 
کد مطلب : ۱۴۵۶۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.