۰

اخراج مهاجران غیر قانونی از هند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۳
اخراج مهاجران غیر قانونی از هند
به گزارش «عصر تعادل»، این اولین باری است که وزیر کشور هند یک زمان مشخص برای اخراج تمام مهاجران غیر قانونی به خصوص مهاجران بنگلادشی مشخص کرده است.

آمیت شاه که دبیر حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی  در جریان سخنرانی در ایالت جارکند اضافه کرد تمام مهاجران غیر قانونی تا سال ۲۰۲۴ از هند اخراج می‌شوند.

پیش از این دولت هند طرح ملی ثبت نام شهروندان را در ایالت آسام اجرایی کرد.

نزدیک به دو میلیون نفر در ایالت آسام هند که تعداد زیادی از  آنها را مسلمانان تشکیل می دهند، قادر به دریافت شهروندی هند نشده و در واقع این افراد با جا ماندن از فهرست شهروندان این ایالت در معرض خطر لغو تابعیت و اخراج از هند قرار گرفته اند.

دهلی نو از ابتدای سال جاری میلادی روندی برای بررسی تابعیت قانونی ساکنان ایالت آسام در شمال شرق این کشور را شروع کرده بود.

برای اینکه ثابت شود فردی شهروند هند است، تمام جمعیت ایالت آسام موظف به ارائه مدارک قابل استنادی شدند که نشان دهد آنها و خانواده های آنها پیش از ۲۴ ماه مارس ۱۹۷۱ در هند زندگی می کرده اند.

صدها هزار نفر از مردم بنگلادش در طول جنگ استقلال این کشور از پاکستان در سال های ۱۹۷۰ که توسط دهلی نو حمایت می شد، به هند مهاجرت کردند. اکثر این افراد در ایالت آسام ساکن شدند. این ایالت دارای ۲۷۰ کیلومتر مرز مشترک با بنگلادش است.

این مهاجران شامل تعداد زیادی از افراد هندو بودند اما دولت مودی اعلام کرده است که هیچ هندویی یا سایر اقلیت ها از پاکستان و بنگلادش حتی اگر بدون مدارک معتبر پیش از سال ۲۰۱۴ وارد هند شده باشند، مهاجر غیر قانونی محسوب نخواهند شد.

آزمایش شهروندی، اوج سال ها خشونت از سوی آسامی هایی است که خواهان اخراج خارجی هایی هستند که به گفته آنها مشاغل را بدست می آورند و منابع را در کنترل می گیرند. ایالت آسام دارای جمعیت ۳۳ میلیون نفر است و به دلیل مزارع چای و میدان های نفتی خود شناخته می شود.

اما این طرح دولت هند انتقادات احزاب مخالف را به همراه داشته است. احزاب مخالف سیاسی هند معتقدند که دولت این کشور با اجرایی کردن طرح ملی ثبت نام شهروندان در واقع به دنبال هدف قرار دادن مهاجران مسلمان در این کشور است.
کد مطلب : ۱۴۵۶۲۱
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.