۰

استاندار تهران: بیش از ۲ هزار نفر در ناآرامی‌ها دستگیر شدند/ ۱۴۰ شعبه بانک در استان تهران خسارت دید/ ۲۹ جایگاه بنزین دچار آتش سوزی شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
استاندار تهران: بیش از ۲ هزار نفر در ناآرامی‌ها دستگیر شدند/ ۱۴۰ شعبه بانک در استان تهران خسارت دید/  ۲۹ جایگاه بنزین دچار آتش سوزی شد
به گزارش «عصر تعادل»،‌انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در جریان بازدید ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تهران در جمع خبرنگاران افزود: البته پرونده کسانی که با دستور و با هدف از بین بردن نظم، امنیت و آرامش جامعه به میدان آمده بودند و سوابقی هم از گذشته داشتند، در دست بررسی است اما تعدادشان مشخص نیست.

وی اظهار داشت: در جریان حوادث شهرستان ملارد، دو نفر شهید شدند و تعداد مجروحان نیروی انتظامی بیشتر از زخمی شدگان اغتشاشگران بود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: تمام تلاش این است که افراد بی گناه در این زمینه که باید از طرف قوه قضاییه مورد بررسی قرار بگیرند، سریعتر تعیین تکلیف شوند و همانطور رییس قوه قضاییه هم اعلام کرده است، خسارت های وارد شده به مردم بررسی و رصد می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: اگر اموال کسی در این اغتشاشات خسارت دیده و خودش اقدامی نکرده باشد، مورد بررسی قرار می گیرد و رضایت او را کسب می کنیم.

۱۴۰ شعبه بانک در استان تهران خسارت دید

استاندار تهران با برشمردن خسارت های وارده به اموال عمومی و خصوصی مردم اظهار داشت: در استان تهران ۲۹ جایگاه بنزین دچار آتش سوزی شد، بیش از ۱۴۰ شعبه بانک خسارت دید و ۴۷ فروشگاه زنجیره ای یا آتش گرفت یا اموالشان به غارت رفت.

وی افزود: ساختمان برخی شهرداری ها نیز دچار خسارت شد و یا آتش گرفت ضمن آنکه ساختمان فرمانداری ها تا ۱۵ درصد آسیب دادند.

محسنی بندپی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که عادی سازی فعالیت ها را شروع کنیم و به تمام شهرداری ها و فرمانداری ها دستور داده ایم که ساختمان های خود و هر چه که سیما و منظر شهری است را به حالت اولیه بر گردانند.

استاندار تهران گفت: از بانک مرکزی خواسته شده تا در مورد بانک‌های آسیب دیده چندان به دنبال مسائل مربوط به بیمه نباشد، بلکه به سرعت آنها را تجهیز کند تا مردم از خدمات آنها بهره مند شوند. همچنین تاکنون ۲۰ جایگاه سوخت به مدار بازگشته و امروز نیز ۳ جایگاه دیگر وارد مدار می‌شود و ۶ جایگاه باقی مانده تا ۱۰روز دیگر وارد چرخه خدمت رسانی می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی بر ادعای حمل سلاح توسط فرماندار قدس اضافه کرد: منظور این فرماندار احتمالا آن برداشتی که در رسانه ها منتشر شد، نبوده و توضیح داده که اگر کسی وارد فرمانداری شود باید بتوانیم با ابزار فیزیکی مقاومت کنیم وگرنه در خود فرمانداری اسلحه ای وجود ندارد و منظور ایشان اقدامات فیزیکی که برای جلوگیری از ورود اغتشاشگران انجام دهند بوده است.


مردم برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق رای می آیند

استاندار تهران با اشاره بازدید خود از ستاد ثبت نام از داوطلبان در حوزه انتخابیه تهران گفت: مردم برای تعیین سرنوشت خودشان پای صندوق های رای می آیند و این موضوع را با شرکت در انتخابات به منسه ظهور می رسانند.

محسنی بندپی افزود: به برکت انقلاب, خون شهدا و راهبردهای امام راحل و رهبری از قانونی برخوردار هستیم که همه جای آن تجلی اراده مردم و تعیین سرنوشت خودشان با حضور در انتخابات است.

وی یادآورشد: هم اکنون روند ثبت نام از داوطلبان مورد استقبال کسانی قرار گرفته است که خود را واجد شرایط و صلاحیت خدمترسانی به آحاد جامعه در حوزه تدوین و نظارت بر اجرای قانون می بینند.

محسنی بندپی اظهارداشت:  تا این لحظه در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۴۸۰ نفر ثبت نام قطعی شده اند که ۱۸درصد آنان را بانوان و ۸۲ درصد را مردان و ۶ نفر را اقلیت های دینی و باید شرایطی را ف اهم کنیم که تشکیل می دهند.

استاندار تهران گفت: تمام تلاش هیات اجرایی در این استان این است که انتخابات در وهله اول با شکوه و شفافیت و رعایت امانت داری اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: ما امانت دار هستیم و باید شرایطی را فراهم کنیم که مشارکت تمام کسانی که می خواهند در چارچوب قانون فعالیت های مختلفی داشته باشند در این انتخابات حضور یابند.

محسنی بندپی ادامه داد: این انتخابات برای ما یک حساسیت ویژه ای دارد چون با توطئه‌های بی‌شمار استکبار جهانی که سعی دارد مردم را نا امیدکند و در جامعه یاس را تزریق کند مواجه هستیم.

استاندار تهران گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای می تواند تجلی اقتدار، مقاومت و ایستادگی آنان باشد و دلبستگی و علاقه مندی آحاد جامعه را به نظام مقدس اسلامی بار دیگر ثابت کند.

محسنی بندپی در خصوص عملکرد مجلس دهم تاکید کرد: در تولید قانون و نظارت بر اجرای آن اثربخشی های لازم را داشته است و ما از مجالس بیشتر انتظار داریم که در بحث نظارتی و تولید قانون اهتمام لازم را داشته باشند.

استاندار تهران گفت: تمام مجالس شورای اسلامی پس از انقلاب این کارآمدی لازم را داشته اما ممکن است بر خلاف این موضوع را درباره مجلس دهم قضاوت کنند.

وی اعلام کرد: به این دلیل که دوره به دوره یکسری مطالبات از نمایندگان مجلس بیشتر در جامعه مطرح می شود, شاهد افزایش این مطالبه‌گری هستیم.

محسنی بندپی بیان کرد: از طرفی نسل جدید و جوان جویای کار به دنبال این هستند که از استعداد آنان استفاده شود و این انتظار از مجلس می‌رود که برای این مطالب شرایط مناسبی فراهم کند.

کاهش ۲.۲ درصدی نرخ بیکاری در استان تهران

استاندار تهران در ادامه از کاهش ۲.۲ درصدی نرخ بیکاری این استان در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته خبر داد که نتیجه حضور مستمر نمایندگان در شورای اشتغال استان محسوب می شود.

وی به شروع بارندگی و کاهش آلودگی هوای تهران اشاره کرد و افزود: حدس ما هم این بود که آلودگی هوا با این بارش ها رفع می شود و اکنون شاخص کیفیت هوا ۸۰ را نشان می دهد.

محسنی بندپی به علت بوی نامطبوع منتشر شده در عصر روز دوشنبه در پایتخت اشاره کرد و یادآورشد: دستگاه های سنجش سازمان محیط زیست و شهرداری از دیشب وارد کار شدند و گازهای وارد شده را اندازه گرفته اند, احتمالا منشا بویی بود که از پایین دست وارد شهر شده است.

استاندار تهران گفت: ما ۲۷ کانون رادر جنوب و جنوبغربی تشخیص دادیم که هر کدام می تواند منشاء بوی نامطبوع می توانند باشند.

وی اظهارداشت: روزانه هفت هزار تن پسماند معمولی در مرکز آرادکوه دپو می شود در حالی که تا کنون نتوانسته ایم اصول علمی و کارشناسی برای دفع پسماندهای خانگی پیدا کنیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: شهرداری پایتخت مکلف شده است که طرح جانع دفع پسماند را ارائه کند از همین رو با کارشناسان خارجی وارد مذاکره شده است.

استاندار تهران گفت: همزمان پیگیری هستیم که محل جدیدی برای دموی پسماندها به شکل حل فعلی به محل جدید هستیم و حتی کاهش حجم پسماند هم یکی از راهبردهای ماست.

وی در خصوص متروی پرند نیز ادامه داد: برای متروی پرند این آمادگی وجود دارد که با شرکت راه آهن و وزارت راه و شهرسازی هم هماهنگ شده تا اولین اتوبوس ریلی را تا اواخر آذر به بهره برداری برسانیم.
کد مطلب : ۱۴۵۶۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.