۰

فرونشست زیر گوش راه‌آهن تهران-قم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۱
فرونشست زیر گوش راه‌آهن تهران-قم
به گزارش «عصر تعادل»
رضا کارخانه طی نشست بررسی فرونشست در حاشیه تهران که امروز در محل سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد، افزود: این سازمان به عنوان متولی اعلام نرخ فرونشست در کشور، طی ۲۰ سال گذشته مطالعات گسترده‌ای در این زمینه داشته و نتایج آن را به مقامات شهری، نمایندگان مجلس و اعضای هیات دولت ارائه داده است.

مناطق تحت تاثیر فرونشست باید مناطق ممنوعه ساخت و ساز شود

همچنین جعفر اردستانی عضو شورای شهر ورامین در این نشست گفت: متاسفانه مناطقی که بیشترین نرخ فرونشست را دارند؛ مناطق مهاجرپذیر در ورامین هستند و جمعیت زیادی را در خود گنجانده‌اند.

وی با بیان اینکه بعضا آثار فرونشست با بتن ریزی پوشانده می‌شوند ولی این علاج کار نیست، تاکید کرد: مناطق تحت تاثیر فرونشست باید مناطق ممنوعه به لحاظ ساخت و ساز اعلام شوند و مانع از توسعه شهری در این مناطق شویم.

به گفته این عضو شورای شهر ورامین، در این مناطق عمدتا کشاورزی می‌شود و متاسفانه محصولات آب بری هم کاشته می‌شوند که منجر به افزایش نرخ فرونشست می‌شود.

نشست تخصصی بررسی فرونشست و خسارت‌های ناشی از آن با حضور مسؤولان شهری ورامین، قرچک و پیشوا در سازمان نقشه‌برداری کشور (صبح روز چهارشنبه ١٣ آذرماه ١٣٩٨) برگزار شد.

 
 
کد مطلب : ۱۴۵۶۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.