۰

وزیر راه از احداث خطوط جدید ریلی بین ایران و قرقیزستان خبر داد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۲
به گزارش «عصر تعادل»، «محمداسلامی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک با قرقیزستان گفت: این کمیسیون بعد از سه سال وقفه برگزار شده و امروز اختتامیه آن اجرا و اسناد امضا می‌شود.

وی درباره تفاوت این همایش با همایش‌های قبلی افزود: از آنجا که می‌توانیم اقلام معین در توافقنامه اوراسیا را با تعرفه ترجیحی مبادله کنیم، این همایش فرصت خوبی برای توسعه تجارت با قرقیزستان است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اوراسیا منجر به توسعه ترانزیت می‌شود، افزود: برقراری خط مستقیم یکی از ضروریات بازرگانان است، در همین ارتباط قرار است پروازها به شکل مستقیم از راه دوشنبه پایتخت تاجیکستان انجام شود.

به گفته اسلامی، ایرلاین‌های ایرانی که به قرقیزستان پرواز می‌کنند، می توانند از آنجا به نقاط دیگر نیز مسافرگیری کنند که این موضوع فرصتی برای تجار و صنعت هواپیمایی کشور است.

وزیر راه همچنین با اعلام اینکه خط اعتباری ویژه‌ای در نظر گرفته نشده، گفت: توسعه تبادلات و ظرفیت‌سازی برای تبادلات تجاری یکی از موضوع های مورد بحث بین دو کشور است.

وی با اشاره به سند راهبردی امضا شده بین روسای جمهور دو کشور گفت: توافقنامه اوراسیا نیز به توسعه روابط تجاری کمک می‌کند.

 
 
کد مطلب : ۱۴۵۶۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.