۰

شهاب زاهدی: با کمال میل به پرسپولیس برمی‌گردم/ برانکو مناسب‌ترین گزینه برای تیم ملی است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴
شهاب زاهدی: با کمال میل به پرسپولیس برمی‌گردم/ برانکو مناسب‌ترین گزینه برای تیم ملی است
به گزارش «عصر تعادل» شهاب زاهدی در خصوص شرایط خودش و تیم المپیک دونستک اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خیلی خوبی دارم و تقریبا شش هفته‌ای هست که مربی‌ام به من اعتماد کرده است و می‌توانم خیلی خوب خودم را نشان دهم و روند گلزنی‌ام شروع شد و خوشبختانه تا به حالا ادامه‌ دارد . تیم المپیک هم شرایط ایده‌آلی دارد. قبل از اینکه مربی جدید به تیم ما بیاید در اوایل فصل در انتهای جدول بودیم و یک امتیاز بیشتر نداشتیم ولی بعد از آن شرایط به کلی تغییر کرد ما در حال حاضر برای کسب سهمیه لیگ اروپا تلاش می‌کنیم. 

وی در مورد اینکه در تیمش مدتی نیمکت‌نشین بود و‌لی الان شرایط تغییر کرده و به او فرصت بازی می‌رسد گفت: زمانی که با این تیم قرارداد بستم توسط باشگاه به اینجا دعوت شده بودم و سرمربی تیم بازیکن سابق رئال مادرید و یک برزیلی بود و به خوبی مربیگری می‌کرد. او هیچ شناختی از من نداشت زمانی که زیرنظر این مربی برزیلی تمرین کردم و شرایط فنی را دید و از نحوه عملکردم خیلی خوشش آمد و این موضوع باعث شد تا با تیم المپیک قرارداد امضا کنم. بعد از رفتن این مربی برزیلی از تیم جایش را یک مربی اوکراینی گرفت به این دلیل که به زبان انگلیسی تسلط نداشت ارتباط برقرار کردن با او برای تمامی بازیکنان تیم سخت شد. بعضی از بازیکنان تیم با توجه به شرایط پیش آمده از تیم جدا شدند ولی من تصمیم به ماندن گرفتم که پس از  دو هفته یک مربی اسپانیایی آمد که تا به الان هم  هدایت تیم را به عهده دارد پس از آمدنش تقریبا با باشگاه به مشکل خوردم گویا به او گفته بودند که به من اعتماد نکند و  اجازه ندهد تا بازی کنم زیرا قرار بود از این تیم جدا شوم. چون نقل ‌وانتقالات بسته شده  بود به زمان خیلی بدی خورده بودیم و هیچ امکانی برای جدایی‌ام از این تیم فراهم نبود، صبر کردم تا زمانی که تیم ما به یک تعطیلی دوهفته‌ای خورد و ما یک بازی دوستانه با یک تیم لیگ‌برتری برگزار کردیم. تیم ما تا آن زمان اکثراً شکست می‌خورد و نمیتوانست نتیجه بگیرد. خوشبختانه در آن بازی دوستانه تیم ما دو بر صفر پیروز شد که هر دو گل تیم را نیز من به ثمر رساندم بعد از آن مجبور شدند به من فرصت بازی بدهند و به لطف خدا در اکثر بازی‌ها یا گلزنی کردم یا پاس گل دادم. اینطور شد که سرمربی تیم به من اعتماد کرد و شرایطم در این تیم به کلی تغییر کرد.

مهاجم ایرانی المپیک دونتسک در خصوص شرایطش در لیگ اوکراین و برنامه‌هایش برای ادامه کار در این کشور توضیح داد: در حال حاضر دوسال دیگر با تیم المپیک دونستک قرارداد دارم اما از لیگ دانمارک و سوئد هم پیشنهاد دارم و یک صحبت‌هایی هم از یک تیم در لیگ ایران شده است اما فعلاً به قراردادم نسبت به تیم المپیک دونستک متعهد هستم و از حضورم در این تیم خوشحالم.

زاهدی در خصوص انتخابش به عنوان بازیکن هفته لیگ اوکراین هم گفت: در اوکراین برای بازیکنی مثل من خیلی سخت است که بخواهد خودش را ثابت کند، خصوصاً در خط جلو  چون اینجا اکثر بازیکنان برزیلی هستند و خیلی خوب فوتبال بازی می‌کنند. علاوه بر آن دو تیم خیلی بزرگ مثل دینامو و شاختار در لیگ اوکراین حضور دارند و به جز این دو تیم باشگاه‌های خوب دیگری هم مثل زوریا که در لیگ اروپا عملکرد خوبی داشته وجود دارد. خدا را شکر با توجه به دانش فوتبالی مربی تیم که خیلی کمک حالم بود و چیزهای زیادی در کنارش یاد گرفتم توانستم بازی به بازی پیشرفت کنم و تمامی تلاشم را می‌کنم که این روند خوب ادامه دار باشد. 

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد اینکه بازی‌های این تیم را دنبال میکند یا نه، گفت: بله تمامی بازی‌های پرسپولیس را نگاه می‌کنم. معتقدم که پرسپولیس در این فصل کمی با بدشانسی مواجه شده ولی شرایط تیم خوب است و شکی ندارم که بهتر از این هم خواهد شد. همیشه برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم چون این تیم را مثل خانه خودم میدانم دوست دارم. 

مهاجم المپیک دونستک در پاسخ به این سوال که اگر از پرسپولیس پیشنهاد داشته باشد بر می‌گردد یا نه، گفت: زمانی که در تیم پرسپولیس بودم خیلی جوان بود و پرسپولیس مثل همیشه تیم بسیار بزرگی بود و این بزرگی خیلی کمکم کرد و به جرات می‌توانم بگویم که هرچه دارم از پرسپولیس است و هیچ شکی در این موضوع ندارم. انقدر به تیم پرسپولیس علاقه دارم که اگر پیشنهادی از این تیم به من داده شود بدون شک حاضر به ترک اروپا خواهم بود و با کمال میل به پرسپولیس برمی‌گردم. 

زاهدی درخصوص انتقاداتی که این روزها نسبت به خط حمله پرسپویس وارد است و اینکه عملکرد جونیور وعلی علیپور را چگونه ارزیابی می‌کند گفت: عملکرد جونیور را خیلی دنبال نکردم و شناختی از سبک بازی او ندارم ولی این را میدانم که پست مهاجم بسیار پرنوسان است و بعضی وقت‌ها بازیکن تمامی تلاشش را می‌کند ولی توپ‌ها گل نمی‌شود و این تقصیر بازیکن نیست و برای تمامی بازیکنان بزرگ دنیا مثل رونالدو و مسی هم ممکن است پیش بیاید. بنظرم فوتبال شانسی است تایم درخشش هیچ بازیکنی دست خودش نیست.

وی افزود: در خصوص علیپور چون با او همبازی بودم باید بگویم او عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و سطح انتظارات از او بالا است و این موضوع قدری او را تحت فشار قرار داده است، به سبک بازی علی خیلی اعتقاد دارم او فوق‌العاده است خیلی دوستش دارم امیدوارم که بتواند دوباره به روزهای اوجش برگردد. زمانی که آقای برانکو در تیم بود همه‌چیز تعریف شده بود علی هم دیگر راه نفوذ به دروازه حریف را به خوبی میدانست. در خصوص آقای کالدرون هم باید بگویم که ایشان سبک بازی خودشان را دارند و کمی زمان خواهد برد تا بتوانند این سبک را در تیم جا بیندازند ولی در مجموع آقای کالدرون خیلی مربی خوب و بادانشی امیدوارم که پرسپولیس با هدایت او عالی نتیجه بگیرد.

وی در مودر وضعیت تیم ملی پس از دو شکست مقابل عراق و بحرین و اینکه چقدر شانس برای صعود تیم ملی قائل است هم توضیح داد: نمیتوان گفت که تیم‌ملی در گروه راحتی قراردارد و همیشه بازی کردن با تیم‌های عربی برای ما سخت بوده است. در کل فوتبال است و هیچ چیز درآن قابل پیشبینی نیست. هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که ایران بتواند در جام‌جهانی انقدر خوب بازی کند و آن نتایج را بگیرد. تیم‌های عراق و بحرین هم آنقدر تیم‌های بزرگی نیستند که بخواهیم فکر کنیم مقابلشان شانسی نداریم. فقط کافی است که تمامی بازیکنان همدل باشند در این صورت است که می‌توانیم در تمامی بازی‌های پیش رو پیروز شویم و به دوره به جام‌جهانی راه پیدا کنیم.

زاهدی در مورد شایعات جدایی ویلموتس و آمدن برانکو به جایش هم گفت: در جریان این موضوع نیستم ولی جدا از شناختی که از نحوه عملکرد برانکو دارم می‌دانم که او انقدر بادانش و با برنامه است که می‌تواند در این مقطع مناسب‌ترین گزینه است و بیشترین کمک را به تیم‌ملی می‌تواند بکند زیرا به واسطه حضور در پرسپولیس، هم به فضای ایران آشنایی دارد و هم به نحوه و سبک بازی بازیکنان ایرانی به همین خاطر به موفقیت او خیلی خوشبین هستم و امیدوارم همه‌چیز دست به دست هم دهد و ایران بتواند با اقتدار به جام‌جهانی صعود کند.

زاهدی در مورد شانس خودش برای دعوت به تیم ملی هم گفت: بدون شک باعث افتخار هر بازیکنی است که بتواند پیراهن تیم‌ملی فوتبال را بر تن کند. قطعاً تمامی تلاشم را می‌کنم تا علاوه بر درخشش در لیگ اوکراین و المپیک دونتسک بتوانم به تیم‌ملی هم دعوت شوم. 
کد مطلب : ۱۴۵۶۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.