۰

دبیر فدراسیون سوارکاری: ایران می‌تواند میزبان مسابقات بین‌المللی باشد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷
دبیر فدراسیون سوارکاری: ایران می‌تواند میزبان مسابقات بین‌المللی باشد
محمد کاظمیان دبیر فدراسیون سوارکاری، درباره انتخاب شدنش به عنوان عضو کمیته پرش با اسب آسیا، گفت: از زمانی که شخصی قطری به عنوان رئیس کنفدراسیون آسیا روی کار آمد، فعالیت‌های جدیدی در آسیا پیگیری شد. همچنین خلیلی (رئیس فدراسیون سوارکاری ایران) تلاش‌های زیادی برای بهبود روابط بین‌الملل ایران با فدراسیون جهانی و آسیایی کرد و به دلیل فعالیت‌های ما رئیس قطری فدراسیون آسیا به این نتیجه رسید که عضویت کمیته پرش با اسب آسیا را به یک ایرانی بدهد. همچنین ما برای کشور ایران تلاش می‌کنیم و خوشحالیم که موفق شدیم برای ایران کرسی بگیریم.

کاظمیان افزود: پیشنهاداتی در کنفدراسیون آسیا ارائه کردیم که همه آنان عملیاتی شده است. یکی از این پیشنهادات برگزاری مسابقاتی به نام AEF Challenge بود که در راستای توسعه پرش با اسب موثر است. همچنین تقویم آسیایی یکی دیگر از پیشنهادهای ما به فدراسیون آسیایی بوده است.

دبیر فدراسیون سوارکاری گفت: برای اولین بار قرار است مسابقات پرش با اسب قهرمانی آسیا در تایلند برگزار شود و این مسابقات ثمره حضور در کمیته آسیا است. دو ایرانی به نام عادل کشاورز و فرهنگ صادقی در این رقابت ها حضور دارند و برای ایران رقابت خواهند کرد.

کاظمیان درباره این کرسی که به تازگی توانسته است دریافت کند، تاکید کرد: برای عضویت در این کمیته تلاش کردیم تا ایران بتواند در آسیا کرسی داشته باشد و سعی داریم ارتباطات بین المللی خود را قوی کنیم. دو سال گذشته اجلاس آسیایی را در تهران برگزار کردیم که خود کار بزرگی بود. ما تمام تلاش خود را جهت کسب امتیاز برای ایران خواهیم کرد.

او در پاسخ به اینکه آیا ایران می‌تواند مسابقات آسیایی را برگزار کند؟ پاسخ داد: ایران می‌تواند  به خوبی میزبان رقابت‌های آسیایی و جهانی باشد. در اجلاس آسیایی مسکو پیشنهاد دادیم که فینال مسابقاتی را که برای گروه سنی بالای ۱۵ سال است و به عنوان زیر ساخت آینده سوارکاری شناخته می شود به میزبانی ایران باشد. در این مسابقات ۲۰ سوارکار برتر از کشورهای مختلف به فینال صعود می کنند و رئیس فدراسیون جهانی هم در این مسابقات حضور دارد. این مسابقات برای فدراسیون جهانی بسیار مهم است.

کاظمیان افزود: ایران با فدراسیون جهانی ارتباطات تنگاتنگی برقرار کرده است و سعی کردیم از امکانات مربی سولیداریتی استفاده می کنیم. کشور ایران در زمینه آموزش به سوارکاران، بین تمام اعضا فدراسیون جهانی مقام پنجم را کسب کرده است. این یعنی پنجمین کشوری هستیم  که برای آموزش با فدراسیون جهانی کار می کنیم و توانسته‌ایم بیشترین امکانات آموزشی را از فدراسیون جهانی بگیریم. ما سعی کردیم رشته های  نو پا را فعال کنیم که با استقبال خوبی هم روبرو شدیم حتی در  اجلاس جهانی در بروشور سولیداریتی پنج عکس از فعالیت ایرانی بود که این نشان دهنده استقبال خوب جهانیان به رشته‌های نوپا است. 

او افزود: در خصوص آموزش می‌توان به برگزاری کلاس هایی برای اولین بار مخصوص افرادی که مراقب اسب هستند نام برد. برای مراقبان اسب کلاس هایی برگزار کردیم و مدرس بین‌المللی آوردیم. دلیل این کار این بود که اسب‌ها ارزشمند هستند و افراد باید نحوه نگه داری از آنان را بدانند. دوره‌های نعل‌بندی، مربی‌گری و... در ایران راه اندازی شده و در حال برگزاری است.

او در پایان افزود: هفته گذشته مسابقات جهانی و بین المللی هنر رزمی سواره را برگزار کردیم که طی آن ۲۴ کشور در ایران حضور پیدا کردند ولی متاسفانه  انعکاس خبری قوی داده نشد. این مسابقات کار بزرگی بود  و در زمانی که کشور شلوغ شده بود نماینده ۲۴ کشور و حدود ۶۰ خارجی در ایران بودند. به دلیل شلوغی ها همه مسئولین در اجلاس جهانی نگران بودند اما  ورزشکاران از حضور در ایران ابراز خوشحالی کردند. این ورزشکاران بهترین سفیران هستند که باید خبر های آنان به خوبی بازتاب پیدا کند.
کد مطلب : ۱۴۵۶۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.