۰

عقب نشینی دلار

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۵
عقب نشینی دلار
به گزارش «عصر تعادل»، در معاملات روز پنج شنبه بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که پیش‌تر گفته بود عجله ای برای امضای توافق تجاری با چین ندارد؛ در جدیدترین اظهارات خود مدعی شد که مذاکرات برای حل و فصل جنگ تجاری "زیان بار" با چین به خوبی پیش می رود. با این حال از طرف چین هیچ مقامی حاضر به تایید این مساله نشده است.  

مت سیمپسون، تحلیل گر ارشد بازار ارز در موسسه " گین کپیتال" گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم توافق خواهد شد. من با دیده تردید به این مساله نگاه می کنم.

چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده‌اند که اکنون وارد هفدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می‌شود تا جایی که بانک جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال‌ آینده را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است. دو طرف طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه‌های اضافی کرده‌اند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۱ درصد کاهش و در سطح ۹۷.۵۵۱ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۱۱۵ دلار اعلام شد.

در حوزه برگزیت نیز بوریس جانوسن، رهبر حزب محافظه کار که کماکان از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر در نظرسنجی‌ها پیش است وعده داده که در صورت پیروزی، پرونده برگزیت را به سرعت خواهد بست. از سوی دیگر اما جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای بار دوم برگزار خواهد کرد اما افزوده که در جریان این همه پرسی موضعی بی‌طرف اتخاذ خواهد کرد. رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس که طرفدار باقی ماندن در اتحادیه اروپا است، پیشنهاد همکاری با حزب کارگر را در صورت قبول خواسته های آن‌ها مطرح کرده است.

در آخرین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۵ درصد افزایش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۱۳۵ دلار مبادله شد. هر یورو نیز  با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۱۰۸۴ دلار افزایش یافت. هم‌چنین هر دلار آمریکا به ۱.۳۱۸۳ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۱۵ دلار سنگاپور مبادله شد.

ری آتریل، استراتژیست ارزی در بانک ملی استرایلا گفت: بازارها به مانند توپ پینگ پونگ در حال رفت و برگشت هستند و شواهد نشان می دهد که این روند ادامه خواهد داشت.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار به ۱۰۸.۸۷۶۳ ین رسید. به دنبال کاهش شدید رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ جهان، دولت ژاپن اعلام کرده یک بسته محرک ۱۲۰ میلیارد دلاری را برای تقویت رشد اقتصادی این کشور به زودی عملیاتی خواهد کرد.  در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۶۱۰ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۴۸۸ یوان چین اعلام شد.
کد مطلب : ۱۴۵۷۰۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.