۰

وزیر نیرو: مازاد برق را صادر می‌کنیم

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۶
وزیر نیرو: مازاد برق را صادر می‌کنیم
به گزارش «عصر تعادل»، رضا اردکانیان درخصوص آخرین وضعیت فروش برق به عراق و سوریه، گفت: صادرات برق مازاد به عراق به دلیل آنکه انجام عملیات اتصال ( سنکرون)،  انجام می‌گیرد و نحوه پرداخت بدهی‌های طرف عراقی به ایران نیز مانند هر قراردادِ فروشنده و خریداری تابع قرارداد منعقد شده میان ایران و عراق است.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل دور شدن از تابستان به طور طبیعی تقاضا خرید برق کمتر می‌شود بنابراین در زمستان صادرات کمتری به عراق و دیگر کشورها داریم.

وزیر نیرو درخصوص صادرات برق به سوریه گفت: صادرات برق مازاد به سوریه نیازمند احداث خط 400 ولت انتقال بین عراق و سوریه است که این مهم در برنامه وزارت نیرو جای گرفته است تا سه کشور ایران،عراق و سوریه  به یکدیگر به لحاظ تبادل انرژی متصل شوند.

اردکانیان همچنین خبر داد: مذاکرات اولیه برای صادرات برق مازاد به سوریه انجام شده است،یک نیروگاه سیکل ترکیبی در این کشور با ظرفیت 540 مگاوایت در حال ساخت است که منابع مالی آن را کشور سوریه و بخش خصوصی ایران تامین می‌کنند.

وزیر نیرو بیان کرد:تفاهم‌نامه‌ای با وزیر نیروی سوریه امضاء شده تا سطح همکاری ها ارتقا یابد.
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۱۴۵۷۲۱
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.