۰

دوقلوهای سلبریتی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰
دوقلوهای سلبریتی
به گزارش «عصر تعادل» روزنامه "دیلی میل" نیجریه روز دوشنبه در گزارشی نوشت که یک خانواده اهل شهر "لاگوس" در این کشور صاحب دو قلوی سیاه و سفیدی شدند که با جلب توجه همگان به سبب اختلاف رنگ پوستشان، به تدریج به نوزادان سلبریتی تبدیل شدند.

خانم "استیسی اومیرین" و همسرش "باباجیده اومیرین" ۳۸ ساله اش مدتی است که به همراه دو پسر دوقلویشان "دانیل" و "دیوید" توجه هموطنان و حتی جهانیان را در حالی به خود جلب کردند که نه خود و نه والدین و اجدادشان از قبل سفیدپوست نبوده اما صاحب دوقلوهایی شدند که به دلیل اختلاف کروموزونی یکی سیاه و دیگری سفید است.


استیسی ۳۰ ساله که خود یک طراح لباس است در توصیف فرزندان خود گفت که اگرچه دانیل و دیوید به فاصله چند دقیقه از هم به دنیا آمدند، اما به لحاظ ظاهری از جمله مهم تر از همه در رنگ پوست به قدری با هم متفاوت هستند که این اختلاف موجب شد همچون سلبریتی ها توجه همگان را به خود جلب کنند.

آنها که خود به لحاظ ژنتیک و نژادی به عنوان یک زوج مادرزادی سیاه شناخته می شوند به این روزنامه گفتند که در حمل "دانیل" هیچ مشکلی در جامعه ندارند، اما به دلیل پوست سفید رنگ پریده و موهای طلایی "دیوید" همواره در هر محیطی در معرض سیلی از سوالات قرار می گیرند که بعضا پاسخ گویی به برخی از آنها برایشان بسیار دشوار است.

چون دانیل همچون والدین و خواهر ۴ ساله اش "دمیلیِد" دارای پوستی سیاه با موهای مجعد است، اما چون دیوید به لحاظ مادر زادی فاقد رنگدانه پوست و مو است و از رنگ سیاه و یا لکه های سیاه روی پوست برخوردار نیست به قدری توجه عموم را جلب می کند که آرامش حضور والدینش در اجتماع را از آنها سلب کرده است.

استیسی که فرزندانش را در ۲۶ فوریه ۲۰۱۹ (۷ اسفند ۱۳۹۷) تحت عمل جراحی سزارین به دنیا آورد، به دیلی میل گفت که اگرچه به عنوان یک مادر نمی تواند فقط به یکی از آنها شیر داده و توجه کند و دیگری را از خود دور بدارد، اما با هم بودن این دو فرزند به لحاظ ظاهری کاملا غیرمتشابه  موجب شده است که هر بار از او بپرسند که چگونه حاضر شده است فرزند فرد دیگری را با رنگ و نژاد متفاوت و در کنار فرزند خود حمل و یا سرپرستی کند.



وی در این خصوص افزود: "هر چند نحوه سوال کردن مردم در باره این کودکان به دلیل خاص بودنشان ابتدا با تعجب و عمدتا کنجکاوی فراوان و با لبخند همراه است، اما از آنجایی که پاسخ صحیح و دقیق به این سوالات برایشان دشوار و غیر قابل پذیرش است، تحمل ادامه این استعلامات حتی دشوار تر هم می شود، چون آنها تصور می کنند از سوی ما (والدین) به سخره گرفته و یا مورد توهین قرار گرفته اند، بنابر این تازه خشم و عصبانیت خود را نثار ما می کنند".

این مادر گفت: حضور خانوادگی در اجتماع بیش از آنکه مرا در رنج و عذاب قرار دهد، آرامش نوزدان را برهم زده است، چرا که بیش از اینکه بتوانم به نیازهای زیستی و طبیعی و عاطفی آنها توجه کنم، باید همه وقت خود را صرف پاسخگویی به سوالات مردم و رفع ابهامات شان در خصوص فرزندانم کنم".

استیسی در این خصوص گفت: اگرچه از واکنش اولیه مردم در مواجهه با این موضوع ناراحت هستم، اما هر نوع برخورد عجیبی از سوی آنها را درک می کنم، چرا که نه تنها پزشکان و کادر درمانی بیمارستان، حتی خودم هم به عنوان مادر از بدو تولد این نوزدان نتوانسته بودم سریع و به راحتی با این تفاوت ها کنار بیایم".



باباجیده (پدر) این دوقلوها نیز گفت که به عنوان والدین این دو کودک از همان بدو تولدشان توانستند برخلاف سنت های اجتماعی با این موضوع کنار بیایند و دیگر مشکلی با این موضوع ندارند، اما تفاوت دیدگاه و برخوردهای عموم نسبت به این موضوع همچنان برآنها سنگینی می کند. 

براساس این گزارش، این نوزدان در زمان انتشار این گزارش ۱۰ ماهه هستند، اما در طول این مدت به قدری مورد توجه اطرافیان قرار گرفته اند که بسیاری از کارشناسان معتقدند که به دلیل این جلب توجه زیاد عمومی به سلبریتی هایی تبدیل شده اند که حتی موجب بیکاری مادرشان نیز شده اند.
کد مطلب : ۱۴۵۸۳۷
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.