دنی آیلو درگذشت

مهر , 23 آذر 1398 ساعت 11:50

با درگذشت دنی آیلو در 86 سالگی، اسپایک لی یاد بازیگرش در فیلم «کار درست را انجام بده» گرامی داشت.


به گزارش «عصر تعادل» دنی آیلو که برای بازی در درام «کار درست را انجام بده» ‌در سال 1989 نامزدی اسکار و گلدن گلوب را برای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل کسب کرده بود، در 86 سالگی درگذشت.

او پنج‌شنبه شب بر اثر یک بیماری ناگهانی در نیوجرسی جان باخت و خانواده‌اش خبر درگذشتش را منتشر کردند.

 آیلو سال 1973 با درام بیس‌بالی «طبل را آهسته‌تر بزن» که رابرت دنیرو نیز از بازیگرانش بود، به شهرت رسید. او بعد در نقش تونی روساتو در فیلم «پدرخوانده 2» بازی کرد و بعد در «روزی روزگاری در آمریکا» ساخته سرجیو لئونه بار دیگر در کنار رابرت دنیرو  ظاهر شد.

این بازیگر یک جایزه امی برای بازی در «یک خانواده از غریبه‌ها» دریافت کرد. او بازیگر فیلم‌های تحسین شده دیگری چون «رز ارغوانی قاهره»، «رادیو سیتی» و «نردبان یعقوب» هم بود.

اسپایک لی که کارگردانی مهمترین نقش‌آفرینی وی را برعهده داشت با خبر درگذشت او نوشت: قلبم شکست وقتی فهمیدم برادرم دنی آیلو شب پیش سفر معنوی‌اش را انجام داد. ما با هم با «کار درست را انجام بده» در سینما تاریخ‌سازی کردیم. بهشت جایگاه ابدی‌ات باد.

 او در فیلم اسپایک لی در نقش سالواتوره ظاهر شده بود.

 جین رزنتال تهیه‌کننده و از بنیان‌گذاران جشنواره فیلم ترایبکا هم نوشت: روحت شاد دوست من. از شنیدن خبر رفتنت خیلی غمگین شدیم. دیگر نمی‌شود با تو حرف بزنیم و ما را محکم در آغوش بگیری.  

 

شِر خواننده و بازیگر مشهور نیز که با آیلو در فیلم «ماه‌زده» هم‌بازی بود نوشت: دنی یک بازیگر بزرگ و یک کمدین نابغه بود. با هم خیلی خندیدیم. این فیلم یکی از شادترین دوره‌های زندگی من و او بخشی از آن دوران شاد بود.

 

میافارو که در فیلم «رز ارغوانی قاهره» با آیلو هم‌بازی بود نوشت: از شنیدن خبر درگذشت دنی آیلو بسیار غمگین شدم. او یک بازیگر فوق‌العاده و یک فرد دوست داشتنی بود. کار کردن با او یک شادی و یک افتخار بزرگ بود.

 

آیلو جدیدترین نقش‌آفرینی‌اش را سال 2017 در فیلم «همسایگی» انجام داده بود.


کد مطلب: 145938

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/145938/دنی-آیلو-درگذشت

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir