۰

توافق جدید ترکیه و دولت لیبی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶
توافق جدید ترکیه و دولت لیبی
به گزارش «عصر تعادل»، شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد، یک مسؤول دولت توافق ملی لیبی برای امضای توافقنامه جدیدی با ترکیه پس از امضای یادداشت تفاهمی درباره همکاری‌های امنیتی در نوامبر گذشته و نیز توافق دیگری برای تعیین مرزهای دریایی که مصر، یونان و قبرس آن را ناقض قوانین بین‌المللی و تعرض به حقوق سایر کشورها دانستند، وارد آنکارا شد.

این شبکه خبری اعلام کرد، مسؤول دولت توافق ملی لیبی عصر شنبه برای امضای توافقنامه‌ای با وزارت بهداشت ترکیه درباره راه‌اندازی برخی مراکز بهداشتی در لیبی و گردآوری کادر پزشکی برای آن وارد آنکارا شد.

وزارت بهداشت لیبی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک اعلام کرد که محمد هیثم عیسی، معاون وزیر بهداشت این کشور برای انجام کارهای مربوط به امضای این توافقنامه وارد آنکارا شد.

وزارتخانه یاد شده بدون اشاره‌ به مدت این سفر، افزود: این توافقنامه شامل گردآوری کادر پزشکی برای مرکز درمانی مصراته (در شمال غرب لیبی) است و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ترکیه (تیکا) بر آن نظارت داشته و دولت ترکیه آن را در حمایت از دولت سراج ارائه کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، عیسی در این سفر با امینه الب ماشا، همتای ترکیه‌ای خود و سلامی کلش، مدیر کل امور اتحادیه اروپا و روابط بین‌الملل دیدار و گفتگو کرد.

همچنین عیسی و هیات همراه او از بیمارستان بلکنت که به تازگی در آنکارا افتتاح شده، بازدید کرده و در جریان روند ارائه خدمات پزشکی در این بیمارستان قرار گرفت.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۵۹۹۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.