۱

فتاحی از وقفه در لیگ برتر والیبال خبر داد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
فتاحی از وقفه در لیگ برتر والیبال خبر داد
به گزارش «عصر تعادل»، علی فتاحی، سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال در خصوص محرومیت روسیه و اینکه چقدر احتمال دارد ایران جایگزین این کشور در المپیک 2020 توکیو شود، گفت: محرومیت روسیه هفته گذشته به دلیل استفاده از مواد نیروزا و دوپینگ اعلام شد، اما تفسیرهای مختلفی در این خصوص وجود دارد. اول اینکه روسیه می‌تواند به این رای اعتراض کند و برای صدور رای جدید نیاز به زمان هست.

 وی ادامه داد: همچنین گفته می‌شود برخی از رشته‌های پاک در روسیه از جمله والیبال می‌توانند با پرچم IOC در المپیک حضور پیدا کنند. باید منتظر ماند و دید که آیا خبر خوبی برای والیبال خواهیم شنید یا خیر. مسابقات انتخابی المپیک برای ما از 17 دی ماه در چین آغاز می‌شود. با فدراسیون جهانی صحبت کردیم، اما هنوز خبر و اطلاعیه‌ای صادر نشده پس ما ملزم به حضور در رقابت‌های انتخابی هستیم.

 سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال درمورد اینکه داورزنی از زمان انتخابش به عنوان رئیس هیچ ارتباطی با رسانه‌ها نداشته است، تصریح کرد: چند روز آینده مدت زمان ریاست داورزنی در فدراسیون والیبال به یک ماه می‌رسد. در سال‌های اخیر اتفاقات ریز و درشتی برای والیبال ایران رخ داده بود. فدراسیون والیبال 2 سال سرپرست داشت. فعلاً تمام دغدغه داورزنی فراهم کردن شرایط آرامش و صعود تیم ملی به المپیک است.

 فتاحی با اشاره به اردوی تیم ملی، گفت: اردوی تیم ملی از روز 13 آذر آغاز شده و قرار است به تدریج لژیونرها هم به این ترکیب اضافه شوند تا به مسابقات انتخابی المپیک اعزام شویم. ما برای ورود به انتخابی المپیک نیاز به آماده‌سازی داشتیم و داریم.

 وی در گفت‌وگو با رادیو تهران، افزود: برای برگزاری بازی‌های دوستانه چندی پیش تونس اعلام آمادگی کرده بود که به ایران بیاید، اما از نظر زمانی اختلاف‌هایی داشتیم. بعد از تشکیل اردوی تیم ملی بازهم با آنها مذاکره کردیم که پاسخ مثبتی دریافت نکردیم، چون آنها برنامه خود را تغییر داده بودند. کشورهای قطر و مصر هم پاسخ مشخصی به ما ندادند. فرانسه هم اعلام آمادگی کرده بود تا با ایران بازی کند، اما زمان پیشنهادی آنها نزدیک به مسابقات انتخابی المپیک بود و نتوانستیم با این کشور هم به توافق برسیم.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال در مورد اینکه چرا برای اطلاع‌رسانی درخصوص برگزاری بازی‌های دوستانه اختلاف‌نظرهایی با خوش‌خبر داشت و اینکه آیا باهم به تفاهم رسیده‌اند یا خیر، تصریح کرد: من مشکلی با خوش‌خبر نداشتم که نیاز باشد به تفاهم برسیم. فکر می‌کنم برداشت رسانه‌ها کمی متفاوت بود. من و خوش‌خبر تفاهم کامل اداری و اجرایی با هم داریم و با همکاری هم مجموعه را کنترل می‌کنیم.

 وی در مورد تعطیلی 50 روزه لیگ برتر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال شرایط خاصی داریم لیگ برتر کمی دیر شروع شد و چون باید در مسابقات انتخابی المپیک حضور پیدا کنیم، باشگاه‌ها تفاهم خوبی با فدراسیون داشتند. تعطیلی نه، بلکه بهتر است بگوییم وقفه‌ای که در لیگ برتر ایجاد شده اگر با صعود تیم ملی به المپیک همراه شود قطعاً به سود همه اعضای این خانواده است. اگر المپیکی شویم این تصمیم قابل دفاع خواهد بود. باشگاه‌ها و تیم‌ها هم همکاری خیلی خوبی داشتند و باید از تمام آنها تشکر کنم. امیدوارم نه تنها شاهد حضور والیبال ایران در المپیک، بلکه شاهد حضور روی سکوی المپیک باشیم.

فتاحی در خصوص برگزاری مرحله پلی‌آف در فروردین ماه سال آینده، گفت: از ابتدا هم قرار نبود لیگ پایان اسفند تمام شود. اول آبان ماه در جلسه‌ای با تیم‌های حاضر در لیگ برتر برنامه‌های مختلفی را بررسی کردیم. لیگ بدون پلی‌آف معنایی ندارد و به همین دلیل همه با برگزاری مرحله پلی‌آف موافقت کردند. ضمن اینکه ما باید تا دهم فروردین ماه نماینده ایران را به جام باشگاه‌های آسیا معرفی می‌کردیم؛ بنابراین مجبور شدیم تصمیم فوری بگیریم. در همین راستا روز گذشته جلسه خوبی داشتیم و در این خصوص به جمع‌بندی رسیدیم.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۶۰۴۷
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.