عراقچی: در سفر رئیس جمهور به ژاپن برنامه‌ای برای مذاکره ایران-آمریکا وجود ندارد

ایسنا , 25 آذر 1398 ساعت 15:09

معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره احتمال آغاز مذاکره میان ایران و آمریکا در سفر آقای روحانی به توکیو گفت: خیر چنین برنامه ای وجود ندارد.


به گزارش «عصر تعادل»، سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران درباره خرید نفت ایران از سوی ژاپن گفت: بستگی به دولت ژاپن دارد، این کشور از خریداران قدیمی ایران است و سابقه تعاملات ما به بیش از چندین دهه می رسد. ما درک می کنیم فشارها و موانع موجود مشکلاتی را ایجاد کرده است و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می‌شود دولت و کمپانی های ژاپن بتوانند به ایران برگردند اما تحریم ها موانع جدی ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته شده مهمترین موضوع مذاکره آقای روحانی در توکیو مساله هسته‌ای گفت: مسائل دو جانبه است و طیف وسیعی از مسائل را در بر می گیرد، در عین حال هم درباره مسائل منطقه و بین الملل رایزنی خواهیم داشت، هم در حوزه خلیج فارس با مسائل مهمی رو به رو هستیم و هم در بحث برجام و سیاست آمریکا و فشار حداکثری اش صحبت خواهد شد.  

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره حضور ژاپن در ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس هم تاکید کرد که ژاپن قصد ندارد در این ائتلاف آمریکایی حضور یابد.


کد مطلب: 146059

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/146059/عراقچی-سفر-رئیس-جمهور-ژاپن-برنامه-ای-مذاکره-ایران-آمریکا-وجود-ندارد

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir