۲

حناچی: تهران باید تخلیه شود/ دیشب غلطت ذرات معلق به 200 رسید و باید خطر را جدی گرفت/ 2هزار واگن در مترو کم داریم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۳
حناچی: تهران باید تخلیه شود/ دیشب غلطت ذرات معلق به 200 رسید و باید خطر را جدی گرفت/ 2هزار واگن در مترو کم داریم
به گزارش «عصر تعادل» پیروز حناچی، شهردار تهران، صبح امروز سه‌شنبه 26 آذر 98 در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: دو موضوع آلودگی و ترافیک اصلی ترین مشکلات شهر تهران است، چراکه 25 درصد تولید ناخالص ملی و 30 درصد گردش اقتصادی را به خود اختصاص داده است و اگر تهران و حریم آن را در نظر بگیریم، دو درصد مساحت کل کشور را در برمی‌گیرد، پس تمرکز شدیدی در محدوده این شهر داریم.

به گفته وی، روزانه 400 هزار خودرو از اتوبان تهران-کرج و مترو نیز بیش از یک میلیون و 200 هزار سفر درون شهری را پوشش می‌دهد، در حالیکه تهران با رشد جمعیت بسیار بالایی مواجه است؛ شهریار نیز که یکی از پایه‌های ناآرامی‌های اخیر بود، رشد 17 درصدی جمعیت را تجربه می‌کند.

وی تصریح کرد: پس از افزایش قیمت بنزین، تهران با چالش جدیدتری هم مواجه شده است و آن بحران در حمل و نقل عمومی است، این در حالی است که در گذشته نیز مشکلاتی وجود داشت، چراکه مترو بخش عمده ای از حمل مسافر را به عهده داشت ولی 12 درصد پس از افزایش قیمت بنزین به حجم استفاده از مترو اضافه شده است و مردم باید در پیک ساعات کاری، 4 قطار را معطل بمانند.

به گفته حناچی، ماهانه یا دو ماه یک بار یک ایستگاه نیز اضافه می‌شود که در اولین ایستگاهی که اضافه خواهد شد، ایستگاه مولوی خواهد بود. یکی از نقاط بحرانی واگن های مترو است که دو هزار واگن کم داریم تا خطوطی را که در حال حاضر داریم، به سرخط 2.5 دقیقه برسانیم و هر دو و نیم دقیقه نیز یک قطار به ایستگاه برسد.

وی اظهار داشت: دو سوم واگن ها در داخل تولید می شود ولی به دلیل مسائل مالی و ارزی، وقفه ای در تولید جدید و تحویل واگن های جدیدی ایجاد شده است، در این میان منابع مترو را از طریق اوراق مشارکت تامین کرده ایم، ولی شرایط اقتصادی کشور سایه خود را بر توسعه حمل و نقل عمومی تهران هم قرار داده است.

حناچی گفت: ما یک پارادایم شیفت در تهران تجربه می کنیم، به این معنا که دیشب ذرات معلق به 200 رسیده بود و باید خطر را جدی گرفت و شهر را تخلیه کرد ؛ این امر، ناشی از تمرکزی است که در جمعیت وجود دارد؛ پس نباید به تمرکز جمعیت دامن زد؛ شیوه مدیریت ما البته به این تمرکز دامن زده است.

وی اظهار داشت: بیش از 75 درصد بودجه عمومی شهرداری تهران از ساخت و ساز و سایر موارد مرتبط با آن تامین می شده است ولی ما می خواهیم این موضوع را به حد طبیعی برسانیم، در این رابطه 30 سال بود که لایحه منابع مالی پایدار برای شهرداری ها در دولت گیر کرده بود ولی اکنون در مجلس مراحل تصویب را می گذراند که این نقطه عطفی برای شهرداری تهران خواهد بود.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۱۴۶۰۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.