۰

طهرانچی: باند صندلی‌فروشی راخودمان کشف کردیم/ این باند خارج از دانشگاه فعالیت می‌کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۶
طهرانچی: باند صندلی‌فروشی راخودمان کشف کردیم/ این باند خارج از دانشگاه فعالیت می‌کرد
به گزارش به «عصر تعادل»، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی و در جمع خبرنگاران، در رابطه با موضوع انهدام باند جعل مدارک دانشگاهی و صندلی فروشی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که دیروز از سوی رئیس پلیس تهران اعلام شد، گفت: کشف این باند توسط خود دانشگاه آزاد صورت گرفته و متخلفان نه در دانشگاه، بلکه به اسم دانشگاه آزاد فعالیت می‌کردند. این باند را حراست دانشگاه آزاد دو ماه پیش کشف کرد و تحویل مراجع قانونی دادیم و آن‌ها در حال بررسی موضوع هستند.

وی ادامه داد: اعضای متخلف این مورد هم مثل موردی که در کرج بوده و جعل ۲۰۰۰۰ مدرک انجام شده بود، از درون دانشگاه آزاد نیستند بلکه در کنار دانشگاه و به اسم آن جعل و کلاهبرداری صورت می‌گیرد و این ربطی به نظام درونی دانشگاه آزاد ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از خانواده‌ها می خواهم به شدت به این موضوع توجه کنند و برنامه‌های جعلی را باور نکنند. نظام پذیرش دانشجو یک نظام رسمی است و امکان ندارد کسی بتواند علاوه بر نظام رسمی به آن ورود کند.

طهرانچی با اشاره به اینکه الحمدلله حراست و بازرسی دانشگاه آزاد در این رابطه عملکرد خوبی داشته و افراد خطاکار یک ماه پیش بازداشت شده‌اند، تصریح کرد: رقمی که این افراد از خانواده‌ها می گرفتند بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون و به اسم ثبت نام در رشته‌های پزشکی بود. 

وی افزود: در این هفته سامانه پایش را که نظام موضوعات پایان نامه‌ها و رساله‌های دکتریرا بررسی و ساماندهی می‌کند، فعال کردیم و امروز، در هفته پژوهش نظام موضوعات با ۱۶ برنامه علمی و بیش از ۱۰ هزار زمینه پژوهشی که درخت واره دانش هست شروع به کار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت :دانشجویان بر اساس یک نظام‌نامه مشخص می توانند موضوعات پژوهشی خود را انتخاب کنند که این باعث ماموریت محوری و جلوگیری از تقلبات علمی می‌شود.

طهرانچی یادآور شد: قانون اسلامی شدن دانشگاه‌ها الزام کرده پایان نامه مرتبط با مسائل کشور باشد و زمینه عملیاتی آن در دانشگاه آزاد فراهم شده و در هفته پژوهش آغاز به کار کرده است.
کد مطلب : ۱۴۶۱۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}