۰

زرآبادی: اگر به مطالبات معترضان رسیدگی شود فضای انتخاباتی تغییر می‌کند/ بعید است مجلس آینده دست تندروها باشد/ مردم یا مشارکت نمی‌کنند یا با اختلاف کم اصلاح‌طلبان جلوترند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۵
زرآبادی: اگر به مطالبات معترضان رسیدگی شود فضای انتخاباتی تغییر می‌کند/ بعید است مجلس آینده دست تندروها باشد/ مردم یا مشارکت نمی‌کنند یا با اختلاف کم اصلاح‌طلبان جلوترند
به گزارش «عصر تعادل»، سیده حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون امید مجلس، در ارزیابی ترکیب مجلس آینده و حضور پررنگ اصولگرایان تندرو برای ثبت‌نام مجلس یازدهم گفت: اعتقاد ندارم مجلس آینده مجلس اصولگرایان تندرو باشد زیرا در نظرسنجی‌هایی که انجام می‌شود نظر عموم مردم این است که یا در انتخابات شرکت نمی‌کنند یا با اختلاف نزدیک، اصلاح‌طلبان جلوتر از اصولگرایان هستند.

 شرایط زمانی تعیین‌کننده پیروز انتخابات است
 
نماینده مردم قزوین در مجلس اظهار کرد: البته فضای انتخابات در کشور ما هیجانی است و شرایط زمانی تعیین‌کننده پیروز انتخابات است.

 زرآبادی با این توضیح که اگر نارضایتی‌های موجود در کشور حل نشود، سطح مشارکت مردمی پایین خواهد بود گفت: اگر پاسخی مناسب از سوی مسئولان به اعتراضات مردمی داده نشود، قطعاً میزان مشارکت از این موضوع تاثیر می‌پذیرد. ضمن اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی منوط به رفع مشکلات و دلجویی از آسیب‌دیدگان و معترضان است.

 عضو فراکسیون امید مجلس با گفتن اینکه سطح مشارکت مردم در شهرستان‌ها از کلانشهرها متفاوت است، ادامه داد: تفاوت شهرهای کوچک‌تر با کلانشهرها این است که سیاسی بودن سهم کمی در انتخاب دارد و باید موارد دیگری از جمله قومیت، شناخت و عملکرد فرد در شهرستان هم مد نظر قرار گیرد.

 زرآبادی همچنین توصیح داد: ممکن است عملکرد نمایندگان تهران را هر چقدر هم که کار زیادی انجام داده باشند، نتوانید به درستی نشان دهید. نماینده شهرستان‌ شاید فقط چند بار به روستاهای حوزه انتخابیه رفته باشد ولی همه مردم حوزه او را می‌شناسند و در صداوسیمای محلی همه او را می‌بینند، اما در تهران این‌طور نیست. ممکن است مردم اسم نماینده خود را هم ندانند ولی این بدان معنا نیست که او عملکردی نداشته است.

 
فضای انتخابات از الان قابل تشخیص نیست
 
نماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید بر اینکه فضای انتخابات از الان قابل تشخیص نیست تصریح کرد: ممکن است تا 2 ماه آینده شرایط تغییر کند و فضا بازتر شود و اوضاع بهبود یابد. بنابراین شاخص‌ها متفاوت است و به زمان انتخابات هم بستگی دارد.

 عضو اصلاح‌طلب مجلس دهم در پایان گفت: باید منتظر ماند و دید فضای انتخابات تا اسفندماه چگونه رقم خواهد خورد، ممکن است تا اسفندماه شرایط تغییر کند. مطمئن هستم همه در حال تلاش برای بهتر شدن وضعیت هستند، ولی اینکه این تلاش اثری داشته باشد یا نداشته باشد، بستگی به همسو بودن، هدف‌گذاری یکسان و حرکت مشترک ما دارد. بنابراین جدا از انتخابات امیدوارم این تحرکات و تلاش‌های ما همسو شود و به نتیجه برسند.

 
مرجع : اعتماد آنلاین
کد مطلب : ۱۴۶۱۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}