۰

مهدی پازوکی: آقایان اعتبار سالانه مجمع را کجا خرج می‌کنند؟/ اگر  FATF  پدیده استعماری است چرا شرکای ما عضو آن شده‌اند؟

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۸
مهدی پازوکی: آقایان اعتبار سالانه مجمع را کجا خرج می‌کنند؟/ اگر  FATF  پدیده استعماری است چرا شرکای ما عضو آن شده‌اند؟
به گزارش «عصر تعادل»،‌ مهدی پازوکی با اشاره به موضع برخی از سیاست‌مداران حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد پیوستن ایران به FATF گفت: به نظر می‌رسد مخالفت این آقایان بیشتر جنبه سیاسی دارد، گروهی به دنبال زمین زدن دولت هستند. سوال بنده از آقایان مجمع تشخیص مصلحت نظام که حقوق‌شان از یک جای دیگر تامین می‌شود اعتبار سالانه مجمع را کجا خرج می‌کنند.

 وی ادامه داد: مجمع باید به این پرسش‌ها، پاسخ دهد که آیا می‌خواهند ایران با جامعه جهانی تجارت کند یا نه؟ آیا ایران می‌خواهد کالاهای خود را در بازارهای منطقه‌ای بفروشد یا نه؟ و یا می‌خواهد دوره کشور سیم خاردار بکشند؟ اگر اقتصاد ایران بسته باشد حتی برندگان جایزه نوبل اقتصاد هم نمی‌توانند برای اقتصاد بسته کاری کنند. برای همکاری اقتصادی با کشورهای منطقه و سپس بین‌المللی نیازمند همکاری در سیستم بانکی هستیم حتی اگر امروز امریکا به برجام برگشته و تحریم‌ها را بردارد، اگر ما عضو غیرهمکار FATF باشیم آیا کشوری حاضر به کار کردن با ما خواهد بود؟

پازوکی تصریح کرد: در شرایط کنونی حتی بزرگترین شرکای تجاری ما یعنی روسیه، چین و ترکیه عضو اصلی FATF هستند چون آنها به دنبال منافع خودشان هستند به طوری که رئیس بانک مرکزی روسیه سه ماه پیش توصیه کرده بود که اگر ایران به دنبال همکار است باید عضو این نهاد باشد و اگر  FATF  پدیده استعماری است چرا این کشورها عضو آن شده‌اند؟ مجمع تشخیص پاسخ دهد که مصلحت کدام نظام را در نظر می‌گیرد؟ همکاری با FATF به نفع ما است یا به نفع آمریکا، اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه؟

این اقتصاددان با اشاره به موضع برخی گروه‌ها در مورد پیوستن ایران به FATF گفت: ‌متاسفانه برخی‌ها در زمین دشمن بازی می‌کند و سعی دارند به مردم بگویند که ثمره حمایت از اصلاح طلبان همین تورم و گرانی است در حالی که عامل اصلی بی‌نظمی و بی‌ثباتی اقتصاد، برخی تندروها هستند، چون پول، سایت، روزنامه و همه امکانات را در اختیار دارند. آیا این آقایان درکی از معیشت مردم دارند؟ من عاجزانه از دولت آقای روحانی می‌خواهم که با مردم صادقانه در این مورد صحبت کنند.

وی ادامه داد: گروه‌هایی که در شهرک‌های شمال تهران زندگی می‌کنند، نمی‌توانند زندگی حاشیه‌نشین‌ها و کارگران را درک کنند و فکری برای معیشت آنها داشته باشند. این گروه‌ها پرسش می‌کنند که اگر ایران عضو FATF باشد، آیا تضمین می‌دهید که مشکلات اقتصادی ایران حل خواهد شد؟ و پاسخ این است که مشکلات ما ربطی به این موضوع ندارد و ریشه در مدیریت ما دارد. امروز این گروه‌ها نمی‌دانند که در کشورهای همسایه ما مانند عمان، امارات و ترکیه چه تحولات اقتصادی روی داده است. بنابراین در شرایطی که معیشت مردم با مشکل روبرو است نباید ما به سمت خود تحریمی حرکت کنیم.
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۱۴۶۲۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}