۰

ترامپ: نانسی پلوسی دنبال گروکشی از مجلس سنا است

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۵
ترامپ: نانسی پلوسی دنبال گروکشی از مجلس سنا است
به گزارش «عصر تعادل»،‌این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جهور آمریکا، شخصا در جریان پرونده رسوایی اوکراین از سوی دموکراتها متهم به "گروکشی" از بابت تلاشش برای ممانعت از اعطای کمک های نظامی آمریکا به اوکراین به منظور تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور این کشور برای تحقیق درباره رقیب سیاسی داخلی‌اش جو بایدن شده بود.

دونالد ترامپ خواستار آن شد که نانسی پلوسی به جای خودش استیضاح شود. او تصریح کرد: نانسی پلوسی به دنبال یک گروکشی با مجلس سنا است. پس چرا ما او را استیضاح نمی کنیم؟

ترامپ همچنین تاکید کرده پلوسی نسبت به فرستادن لایحه استیضاحش به مجلس سنا و شاهدهایی که ممکن است از سوی جمهوریخواهان در فرآیند محاکمه او احضار شوند بیم دارد.

به رغم این گفته دونالد ترامپ،‌ قانون اساسی آمریکا فرآیند استیضاح را صرفا برای رئیس جمهور و قضات و مقامهای دیگر در نظر گرفته اما نمایندگان کنگره آمریکا صرفا از سوی دیگر نمایندگان همین نهاد برکنار می‌شوند و برای آنها استیضاحی در کار نیست.

از سوی دیگر نانسی پلوسی تاکید کرد، "ترامپ برای همیشه استیضاح میشود".

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای به آسوشیتدپرس گفت: ترامپ استیضاح شد. او برای همیشه استیضاح خواهد شد. مهم نیست که سنا چه کار کند. او برای همیشه استیضاح شده چون قانون اساسی ما را نقض کرده است.

پلوسی تاکید کرد: من اگر هیچ کاری هم نکرده باشم اما او قدرت محاکمه را در آنجا دید. و مساله تنها مربوط به من نبود بلکه مربوط به تمامی نمایندگان ما که تصمیمشان را گرفتند بود.

پلوسی همچنین در گفتگو با پلتیکو در پاسخ به این که آیا از فرستادن پرونده استیضاح ترامپ به مجلس سنا می ترسد گفت: ترس هرگز در قبال من مصداق ندارد. مطمئن باشید. من هرگز نمی‌ترسم و به ندرت غافلگیر می شوم.

انتهای پیام
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۶۲۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}