۰

ترکیه اروپا را تهدید کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۲
ترکیه اروپا را تهدید کرد
به گزارش «عصر تعادل»، ترکیه اکنون میزبان حدود ۳.۷ میلیون آواره سوری است که بزرگترین جمعیت مهاجران در جهان به شمار می‌رود و نگرانی‌هایی درباره آغاز موج دیگری از منطقه ادلب که تا سه میلیون سوری را در این منطقه تحت اشغال شورشیان در خود جای داده است، وجود دارد. نیروهای سوریه و روسیه عملیات‌ها در ادلب را شدت داده‌اند و همین امر موج حرکت سوری‌ها به سمت ترکیه را ایجاد می‌کند.  

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه شامگاه یکشنبه در مراسم اعطای جایزه‌ای در استانبول گفت: «بیش از ۸۰ هزار تن اکنون در راه ادلب به ترکیه هستند. اگر خشونت در قبال مردم ادلب متوقف نشود، این تعداد بیشتر هم خواهد شد. در این صورت، ترکیه به تنهایی بار چنین تعداد مهاجرانی را به دوش نخواهد کشید.»

او افزود: «تاثیر منفی این فشاری که بر ما وارد خواهد شد، چیزی است که همه کشورهای اروپایی خصوصا یونان حس خواهند کرد. در آن صورت تکرار بحران مهاجرتی ۲۰۱۵ غیر قابل اجتناب خواهد شد. ترکیه هر آنچه در توان دارد برای توقف بمباران‌ها در ادلب به کار می‌گیرد و دوشنبه (امروز) هیاتی از ترکیه برای رایزنی درباره سوریه به مسکو سفر می‌کند.»

رجب طیب اردوغان پیشتر تهدید کرده بود که "دروازه‌ها" را برای ورود مهاجران به اروپا باز خواهد کرد، مگر اینکه ترکیه حمایت بیشتری بابت میزبانی از این آوارگان دریافت کند. ترکیه به دنبال جلب حمایت بین‌المللی برای طرح‌های اسکان یک میلیون سوری در بخشی از شمال شرقی سوریه است؛ مناطقی که نیروهایش و متحدان سوری شورشی آن‌ها در جریان تهاجم ماه اکتبر از نیروهای کرد ی‌پ‌گ گرفتند.

آنکار حمایت علنی چندانی بابت این پیشنهاد دریافت نکرد و مکررا متحدانش را بابت عدم حمایت از طرح‌هایش سرزنش می‌کند. حمله ترکیه هم با محکومیت متحدانش از جمله ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی مواجه شد.  

اردوغان یکشنبه با اشاره به سه عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفت: «از کشورهای اروپایی می‌خواهیم که از انرژی خود برای متوقف کردن وقایع در ادلب استفاده کنند، نه اینکه بخواهند ترکیه را برای اقدامات قانونی که در سوریه انجام داده است، منزوی کنند.»
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۶۲۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}