۰

اهواز در معرض وبا و سالک

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
اهواز در معرض وبا و سالک
به گزارش «عصر تعادل»؛ مهرداد شریفی روز یکشنبه در نشست شورای سلامت شهرداری اهواز در سرسرای اجتماعات فرمانداری، بیان کرد:شهر اهواز پس از سرریز فاضلاب در مناطق، با یک بحران زیست محیطی روبه روست و شهروندان در معرض اپیدمی انواع بیماری‌ها همچون وبا و سالک هستند.

وی با اظهار نگرانی شدید نسبت به وضعیت بهداشت و سلامت اهواز، گفت: اگر چه آب تاحدودی در مناطق اهواز فروکش کرده، اما آبگرفتگی فعلی مشابه آب زلال سیل نیست و آنچه وارد خانه‌های مردم، مدارس، مساجد و سازمان‌ها شده سرشار از فاضلاب شهری، بیمارستانی و صنعتی است که به دلیل آلودگی شدید مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

شریفی خواستار تشکیل ستاد بحران برای آهک پاشی خیابان‌های اهواز شد و ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر آهک پاشی خیابان‌های این شهر آغاز شود و اگر این مداخله به موقع صورت نگیرد با مشکلات و خطرات جانی برای شهروندان روبه رو خواهیم شد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، با بیان اینکه در غرب اهواز (از کیانشهر تا کوی علوی) ۲۰۰ هزار نفر درگیر فاجعه آبگرفتگی شده‌اند و افزود: از امروز باید شهرداری و آبفا آهک پاشی خیابان‌ها و معابر را برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا آغاز کنند، اگر چه تاکنون اقدامی در این راستا ندیدیم.

به گفته وی تنها در منطقه کیانشهر اهواز هفت میلیون مترمکعب آب جمع شده که اگر به موقع خشکانده نشود، فضا برای بیماری مالاریا و سالک مهیا شده و زندگی مردم را مختل می‌کند.

وی افزود: در روز‌های گذشته کارگران شهرداری اهواز نیز بدون چکمه، لباس کار و ماسک، با «تی» هزاران مترمکعب آب و فاضلاب را جمع آوری می‌کردند که آن‌ها را در معرض انواع بیماری‌ها قرار می‌دهد.

شریفی با بیان اینکه برای دفاع از سلامت نباید از کسی بترسیم و نگران صندلی مدیریتی خود باشیم، ادامه داد:از قوه قضاییه هم گلایه داریم، زیرا به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی می‌تواند با تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست برخورد کند.

وی افزود: بحران آبگرفتگی پس از باران در کلانشهر اهواز به دلیل سوءمدیریت بوده، این در حالیست که افرادی که مسئولیت می‌پذیرند باید پاسخگو باشند.

شریفی اظهار امیدواری کرد: مسئولان سیاسی در اهواز و خوزستان، برای انتصاب و خدمت مدیران، شاخص تعیین کنند، تا هر کسی از هر جایی، بدون اندیشه و تدبیر، نیاید پشت میز ریاست بنشیند.

وی با انتقاد از حضور نداشتن شهردار اهواز و مدیرعامل آبفای اهواز و معاونانشان در این نشست، گفت: چرا مدیران ارزشی برای مردم و جایگاه خود قایل نیستند؟ وقتی اعضای شورای سلامت شهرستان و متولیان امور در جلسه حضور ندارند، گزارش شورای سلامت باید برای چه کسانی ارایه شود؟

شریفی با بیان اینکه با این کار‌ها داریم خودمان را مسخره می‌کنیم، اضافه کرد: در این روز‌ها برخی شهرداران را مشاهده کردیم که راحت در دفتر کار خود نشسته‌اند، گویی هیچ اتفاقی در شهر نیفتاده است.
مرجع : سایت آزادی
کد مطلب : ۱۴۶۳۰۵
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}