۰

پاک سازی محلات اهواز آغاز شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۱
پاک سازی محلات اهواز آغاز شد
به گزارش «عصر تعادل»، بارندگی سیل‌آسای دوشنبه هفته گذشته، حجم عظیمی از آب و رسوبات را به خیابان‌های شهر اهواز آورد که به دلیل نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در اهواز، خیابان‌های سراسر شهر در آب فرو رفتند.
 
اکنون با گذشت یک هفته و پایان تقریبی عملیات جمع‌آوری آبگرفتگی، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از آغاز عملیات لای‌برداری و جمع‌آوری رسوبات از خیابان‌ها و همچنین آهک‌پاشی جوی‌های روباز به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار در شهر اهواز خبر می‌دهد. پس از آن نیز قرار است شستشوی محلات اهواز انجام شود.
 
آهک‌پاشی جوی‌های اهواز، نکته‌ای است که شورای سلامت بر آن انگشت تاکید گذاشته و از شهرداری خواسته است در مدت 24 ساعت این عملیات را در تمامی مناطق شهری اجرا کند.
 
علیرضا عالی‌پور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز، اظهار کرد: آبگرفتگی در نقاط مهم و بحرانی پس از بارندگی، تقریبا فروکش کرده است. با تقسیم کار بین دستگاه‌های معین مناطق مختلف هشتگانه شهرداری اهواز از جمله سازمان آب و برق و شرکت‌های گاز و مناطق نفت‌خیز جنوب و با همکاری استانداری خوزستان، جمع‌آوری آبگرفتگی در شهر اهواز در پنج روز گذشته انجام شد.
 
وی ادامه داد: کار جمع‌آوری آبگرفتگی در سطح شهر اهواز از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و تا روز گذشته ادامه داشت. این عملیات در ساعت 5 صبح روز گذشته (یکشنبه) به طور همزمان در اغلب خیابان‌ها به پایان رسید. در حال حاضر تنها در برخی نقاط سطح شهر آبگرفتگی به صورت کاسه‌ای وجود دارد که عوامل شهرداری در حال رفع آن هستند.
 
عالی‌پور بیان کرد: در بارندگی هفته گذشته جریانات آبی در گذر از نقاط خاکی همراه با خود لای و رسوبات را به خیابان‌های سطح شهر آورده‌اند که پاکسازی، لای‌برداری و جمع‌آوری رسوبات ناشی از حرکت آب‌ها و جریانات آبی، دستورکاری است که از امروز اجرایی خواهد شد.
 
وی افزود: همچنین بر اساس تاکید مرکز بهداشت اهواز، عملیات آهک‌پاشی جوی‌های روباز باید به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار در شهر اهواز در مدت 24 ساعت انجام شود که این کار در مناطق هشتگانه شهرداری اهواز از امروز آغاز خواهد شد.
 
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: شهرداری پیش از این نیز در سیل فروردین‌ماه امسال و در ماه‌های تابستان که دوره پیک بیماری التور است، تجربه آهک‌پاشی در سراسر شهر را داشته و این عملیات اکنون برای چهارمین بار انجام می‌شود.
 
وی افزود: عملیات شستشوی معابر نیز پس از انجام لای‌برداری در محلات مختلف انجام خواهد شد. این عملیات روز گذشته در منطقه شهرک دانشگاه انجام و 69 خیابان این منطقه پس از جمع‌آوری آبگرفتگی، نظافت و شستشو شد.
 
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۶۳۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}