۱

باقی: حاکمیت اگر دنبال مشروعیت است باید رفتار خود را تغییر دهد/ نظرسنجی‌ها حاکی از مشارکت پایین در انتخابات آتی است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۶
باقی: حاکمیت اگر دنبال مشروعیت است باید رفتار خود را تغییر دهد/ نظرسنجی‌ها حاکی از مشارکت پایین در انتخابات آتی است
به گزارش «عصر تعادل»، عمادالدین باقی، فعال حقوق بشری، در پاسخ این سوال که با نارضایتی‌های موجود در جامعه استقبال مردم از صندوق‌های رأی در انتخابات پیش روی مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: با توجه به یأس و نارضایتی‌ای که در بدنه اجتماعی وجود دارد، نمی‌توان به حضور پررنگ مردم پأی صندوق‌های رأی امید بست.

 رئیس و بنیان‌گذار کمیته دفاع از حقوق زندانیان ادامه داد: متاسفانه نظرسنجی‌ها بیانگر استقبال کمرنگ مردم از انتخابات مجلس یازدهم است و نشان می‌دهد سطح مشارکت در انتخابات پیش رو پایین است.

 باقی توضیح داد: اگر بخواهیم به همین نحو پیش برویم، حضور مردم پای صندوق‌های رأی کمرنگ است، مگر اینکه حاکمیت به منظور تقویت مشروعیت خود تصمیماتی بگیرد و تغییری در رویکردش در مواجهه با مطالبات مردم ایجاد کند؛ یعنی اینکه حاکمیت برای بالا بردن امید در جامعه قدم‌های جدی بردارد و تغییر رویکرد بدهد.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب و فعال حقوق بشری برای ترغیب مردم به آمدن پای صندوق‌های رأی پیشنهاد داد: حاکمیت باید در خط و مشی مملکت‌داری، حل مشکلات اقتصادی مردم، برگزاری انتخابات و نظارت استصوابی شورای نگهبان تجدیدنظر کند چراکه در غیر این صورت با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.
مرجع : اعتماد آنلاین
کد مطلب : ۱۴۶۳۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}