۰

سلیمی نمین: مظلوم نمایی یکی از شیوه‌های اصلاح طلبان است/ علی مطهری یک شخصیت ثابت قدم نیست/ اصلاح طلبان تندرو عارف را از سر راه خود برداشتند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۷
سلیمی نمین: مظلوم نمایی یکی از شیوه‌های اصلاح طلبان است/ علی مطهری یک شخصیت ثابت قدم نیست/ اصلاح طلبان تندرو عارف را از سر راه خود برداشتند
به گزارش «عصر تعادل»،  اصلاح طلبان این روزها حالتی از بی انگیزگی و بی رغبتی را برای حضور در صحنه انتخابات به نمایش می گذارند اما نگاه جزیی به معادلات و تحرکات آنها از واقعیت دیگری حکایت می کند و آن اینکه نه تنها اصلاح طلبان بی انگیزه نیستند بلکه برعکس خیلی هم با برنامه پیش می روند.

عباس سلیمی‌نمین درباره ادعای بی‌انگیزگی اصلاح‌طلبان برای حضور در رقابت اسفندماه گفت: هر جریانی که بتواند کارشناسان تبلیغاتی قوی تری را به استخدام خود در بیاورد، توفیقاتش در انتخابات بیشتر می شود.

وی افزود: از توصیه های تاکتیکی کارشناسان تبلیغاتی این است که یک جناح در عین حالی که برای کسب امتیازات بیشتر تلاش می کند، باید بتواند خود را نزد افکارعمومی در موقعیت مظلومیت قرار دهد چون در انتخابات هر جناحی در موقعیت مظلومیت قرار بگیرد احساسات اقشاری از جامعه به نفع او برانگیخته می شود و آنها براساس همین احساسات عمل خواهند کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره ثبت نام 114 نفر از نیروهای این جناح برای انتخابات مجلس یادآور شد: برخلاف آنچه اصلاح طلبان می گویند رغبتی برای حضور در صحنه انتخابات ندارند و دست شان برای بستن لیست قوی بستن است، معتقدم آنها کاملا می توانند لیست قوی بدهند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان در حال مظلوم نمایی هستندد، افزود: قطعا مظلوم نمایی یکی از شیوه های تحریک احساسات پایگاه رأی اصلاح طلبان و اقشاری است که در لحظه آخر تصمیم می گیرند به چه نامزدهایی رأی دهند. در واقع اصلاح طلبان می خواهند با یکسری کارهای تبلیغاتی حرفه ای تلاش دارند این طور در ذهن جامعه تحلیل و تفسیر شود که حق جریان اصلاحات ضایع شده است، در چنین وضعیتی اقشاری که ناظرند و هیچ تعلق سیاسی ندارند و آنها که گرایش اصلاح طلبی دارند تحریک و ترغیب می شوند که به کمک اصلاح طلبان بیایند.

سلیمی نمین درباره سرلیست شدن علی مطهری در جناح اصلاحات اظهار کرد: هرچند برخی مواضع آقای مطهری برای جامعه جاذبه دارد اما اصلاح‌طلبان نمی توانند با سرلیستی مطهری فهرست قوی ببندند چون علی مطهری یک شخصیت ثابت قدم نیست؛ گاهی یک قدم به این طرف و گاهی یک قدم به آن طرف بر می دارد بنابراین یک شخصیت وزین سیاسی با انسجام ذهنی و رفتاری نیست. امکان دارد یک شخصیت وزین سیاسی کم تحرک باشد ولی می توان جهت و مسیر قدم های سیاسی او را حدس زد.

وی درباره سرلیست احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اخباری که من می شنوم بیشتر اصلاح طلبان روی نام آقای مجید انصاری کار می کنند. او به لحاظ سوابق و تجربیات تاحدی ظرفیت جذب رأی از پایگاه اصلاح طلبی دارد و گزینه مناسبی برای جریان اصلاحات به حساب می آید اما به پای آقای عارف نمی رسد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای عارف شخصیت دانشگاهی، وزین و کارآمد است که سوابق کلان مدیریتی از جمله وزارت و معاون اولی رئیس جمهور را در کارنامه دارد و در این حوزه‌ها خوش درخشیده است اما تندروهای اصلاح طلب خیلی مایل به تحمل رفتارهای متین آقای عارف نبودند چون دائم می خواهند فضای سیاسی کشور را شلوغ و غبارآلود کنند. حضور آقای عارف در کلان مدیریت جریان اصلاحات این امکان را از آنها می گرفت چون آقای عارف رفتارهای افراطی نازل را نمی پسندد و مخالف جنجال آفرینی و به هم ریختن فضا و توهین و تهمت است.

سلیمی نمین درباره علت عدم نامزدی محمدرضا عارف در انتخابات مجلس گفت: آقای عارف به علت بی مهری و بی احترامی اصلاح طلبان قهر کرد و نامزد انتخابات مجلس نشد. امروز آقای عارف خیلی خسته و دلگیر است. معتقدم اصلاح طلبان تندرو عارف را از سر راه خود برداشتند و به شدت با او برخوردهای ناروا داشتند.
مرجع : نامه نیوز
کد مطلب : ۱۴۶۶۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}