۰

کدام ماده مخدر بیشتر از همه کشف می‌شود؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹
کدام ماده مخدر بیشتر از همه کشف می‌شود؟
به گزارش عصر تعادل، به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این موضوع که مجموع کشفیات این هفته ۱۷هزار و ۴۱۶ کیلوگرم است، افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴ هزار و ۱۸۸کیلوگرم بود، حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

ناصر اصلانی یادآور شد: ۱۵ هزار و ۴۷۸ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۹ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: همچنین از این میزان ۹۳۴ کیلوگرم حشیش، ۱۰۹ کیلوگرم هروئین، ۹۶ کیلوگرم گراس، ۵۴۷ کیلوگرم شیشه و ۲۵۰ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه در این هفته، طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور مجموعاً ۳ هزار و ۲۸۹ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر، دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۹۷۸ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲هزار و ۳۵۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده اند. همچنین در میان دستگیرشدگان این هفته ۶۳ نفر نیز از اتباع بیگانه  هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است که بیشترین حجم کشفیات با ۴ هزار و ۹۱۴ کیلوگرم یعنی معادل ۲۸ درصد کشفیات کشور مربوط به استان خراسان جنوبی است و سیستان و بلوچستان با ۳ هزار و ۱۷۷کیلوگرم، کرمان با ۲ هزار و ۷۶۵ کیلوگرم، فارس با ۹۸۹ کیلوگرم، تهران با ۹۰۸ کیلوگرم، سمنان با ۸۹۴ کیلوگرم و یزد با ۸۱۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۵ درصد است.

اصلانی گفت:‌ طی این مدت ۲۸۹ دستگاه خودرو و هفت سلاح توقیف شد و ۷۲ درصد کشفیات اطلاعاتی و ۲۷ درصد انتظامی بوده است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۶۶۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}