۰

آلمان ها بیش از 7 میلیارد یورو تسلیحات صادر کردند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
آلمان ها بیش از 7 میلیارد یورو تسلیحات صادر کردند
به گزارش عصر تعادل، به نقل از یورونیوز، جمهوری فدرال آلمان در سال ۲۰۱۹ میلادی با شکستن رکورد سال ۲۰۱۵ موفق شده است هفت میلیارد و ۹۵۰ میلیون یورو تسلیحات به کشورهای مختلف جهان صادر کند.

مجارستان با خرید یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون یورو، نخستین مشتری جنگ‌افزار آلمان در سال ۲۰۱۹ بوده است. دولت محافظه‌کار «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان با تصمیم به نوسازی ارتش خود، بودجه دفاعی این کشور اروپای شرقی را دو برابر کرده است.

پس از مجارستان، الجزایر با ۸۴۳ میلیون یورو، دومین واردکننده بزرگ تسلیحات آلمانی در سال ۲۰۱۹ بود. الجزایر پس از استقلال در نیمه دوم قرن بیستم و نزدیکی با بلوک شرق، به‌ویژه در دهه ۱۹۸۰ میلادی، یکی از مشتریان بزرگ تولیدات دفاعی-تهاجمی جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی) به شمار می‌رفت.

مصر با ۸۰۲ میلیون یورو خرید جنگ‌افزار از آلمان در رده بعدی مشتریان تسلیحات آلمان قرار دارد.

کشورهای واردکننده عمده سلاح آلمانی، سابقه درخشانی در احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شهروندان خود ندارند یا آنکه مانند امارات متحده عربی درگیر جنگ (در یمن) هستند. به نظر می‌رسد نهادهای مدافع حقوق بشر و احزاب مخالف دولت در هفته‌های آینده خواستار بازنگری سیاست صادرات تسلیحاتی جمهوری فدرال شوند.

آلمان پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری پادشاهی عربستان در استانبول، صادرات سلاح به این کشور را متوقف کرد.
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۱۴۶۶۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}