۰
غفوری‌فرد:

مردم از تبعیض ناراضی اند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۶
مردم از تبعیض ناراضی اند
به گزارش «عصر تعادل»، حسن غفوری فرد در پاسخ به اینکه علت سیاسی نبودن فضای کشور در آستانه انتخابات چیست؟ اظهار کرد: یکی از مشکلات قانون است. قانون یک هفته وقت داده است که کاندیداها تبلیغ کنند. اگر آنان قبل از موعد شروع به تبلیغات کنند تخلف محسوب می‌شود. مثلاً اگر حتی کاندیدایی باشد که از لحاظ علمی بخواهد در تلویزیون صحبتی بکند نیز ممکن است از سوی قانون به عنوان تبلیغ محسوب شود و امکان این کار فراهم نشود.

وی افزود: این درحالی است که در کشورهایی مثل آمریکا از فردای یک دوره انتخابات، تبلیغات و تلاش برای انتخابات بعدی در گروه ها و احزاب آغاز می‌شود.

غفوری فرد با بیان این‌که «رفتار برخی نمایندگان و مسئولان بر مردم اثر سوء گذاشته است»، اظهار کرد: اختلافات طبقاتی و تبعیض اقتصادی مردم را ناراحت می‌کند. مثلاً یک استاد دانشگاه ماهی ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و بعد می‌شنود که فلان کس ۳ هزار میلیارد تومان اختلاس کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این‌که «مشکلات اقتصادی همیشه در کشور بوده اما آن‌چه امروز مردم را ناراضی می‌کند تبعیض است»، تصریح کرد: تبعیض، ناعدالتی‌ها و این‌که مردم می‌بینند برخی کارهای اقتصادی خلاف قانون انجام می‌دهند سبب می‌شود آنان مقداری دلسرد شوند و تصور کنند آینده برای شان روشن نیست.

غفوری فرد با تاکید بر این‌که «تنها کسی که در نظام به مردم روحیه می‌دهد رهبری است»، اظهار کرد: ایشان همیشه می گویند که آینده بهتر است وگرنه رسانه‌ها از چپ و راست پمپاژ ناراحتی می‌کنند و مردم به جایی می‌رسند که فکر می‌کنند حتماً این تحلیل‌ها درست است.

وی معتقد است: مردم بدبین شده‌اند و سرمایه اجتماعی ما که اعتماد مردم است کم شده؛ البته آنان نه از کل نظام بلکه از برخی مسئولان دلسرد شده‌اند. تصمیمی هم که برای افزایش ناگهانی قیمت بنزین گرفتند و یک‌شبه قیمت را سه‌برابر کردند، در دنیا بی‌نظیر بود. مردم شب خوابیدند و صبح بیدار شدند و شاهد افزایش قیمت بنزین بودند در حالی که چیزی به حقوق آنان اضافه نشده بود.

غفوری فرد ادامه داد: توطئه‌های دشمنان نیز در این زمینه‌ تأثیرگذار است که سعی می‌کنند القاء کنند مردم از نظام برگشتند. البته مردم در ۲۲ بهمن و نظایر آن چنین حرکاتی را پاسخ خواهند داد اما در مجموع سرمایه اصلی ما که مردم هستند انگیزه ندارند و دانشجویان ما نیز بی‌روحیه هستند که اگر چنین بماند آینده مملکت دچار مشکل خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: مردم از ادبیات اصلاح‌طلبان و وعده‌هایی که دادند چندان راضی نیستند و برآوردها نشان می‌دهد قاطبه نمایندگان مجلس آینده اصولگرا هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که چطور می‌توان مردم را به حضور در انتخابات و گرم‌کردن فضای سیاسی کشور تشویق کرد، گفت: البته مردم ما همیشه نشان داده‌اند که وقتی پای نظام در میان باشد، حتماً وارد عرصه می‌شوند. ما بارها دیده‌ایم که رهبری وقتی در آستانه انتخابات سخنرانی کرده‌اند و مردم را دعوت به حضور پای صندوق‌های رای کردند آنان هم پذیرفته و آمده‌اند. این دوره نیز منتظریم تا رهبری همانطور که خودشان وعده کردند صحبت کنند و مردم نیز به دعوت ایشان پاسخ گویند.
 
کد مطلب : ۱۴۶۷۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}