رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تکفیری‌ها زخم خورده سردار سلیمانی هستند

فارس , 14 دی 1398 ساعت 15:47

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: داعش و سایر تکفیری‌ها زخم خورده سردار سلیمانی هستند. ملت‌های منطقه در افغانستان، یمن، عراق، سوریه و هر جا که مساعدت‌ها و مشاور‌هایی و همراهی‌های حاج قاسم سلیمانی باعث کم شدن شر تروریست‌ها شده و از این اقدامات وی خاطرات دارند و شاهد این فداکاری‌ها بودند، همگی خود را منتقم خون شهید سلیمانی می‌دانند.


به گزارش عصر تعادل حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، مجتبی ذالنوری گفت:‌ اولین شب آرامش شهید سپهبد سلیمانی در جوار رحمت الهی شروع اضطراب برای آمریکایی‌ها خواهد بود و نیروها و پایگاه‌های آمریکایی در منطقه از این پس امنیتی نخواهند داشت.

او با اشاره به ترور سپهبد قاسم سلیمانی توسط آمریکا گفت: اقدام آمریکا به معنای واقعی کلمه یک جنایت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها با نقض حاکمیت عراق و قوانین بین‌المللی خودروی سپهبد سلیمانی را مورد هدف قرار داده که این کار کاملا تروریستی و مخالف همه قوانین بین‌المللی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: حال که آمریکایی‌ها به خود اجازه می‌دهند اینگونه دست به اقدامات تروریستی علیه فرمانده و نیروی نظامی ما بزنند اقدام متقابل حق ماست؛ آمریکایی‌ها باید بدانند پایگاه‌های نظامی‌شان در تیررس جمهوری اسلامی قرار دارد و باید از این به بعد منتظر اقدامات ما باشند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی تنها متعلق به جمهوری اسلامی نیست بلکه در حقیقت محور مقاومت در مقابله با تروریسم در منطقه است. 

وی با یادآوری اینکه تروریست‌ها، داعش و سایر تکفیری‌ها زخم خورده سردار سلیمانی هستند، افزود: ملت‌های منطقه در افغانستان، یمن، عراق، سوریه و هر جا که مساعدت‌ها و مشاور‌هایی و همراهی‌های حاج قاسم سلیمانی باعث کم شدن شر تروریست‌ها شده و از این اقدامات وی خاطرات دارند و شاهد این فداکاری‌ها بودند، همگی خود را منتقم خون شهید سلیمانی می‌دانند و اینگونه نیست که اقدامات متقابل فقط محدود به ایران و توسط جمهوری اسلامی ایران باشد. بلکه 90 درصد این پاسخ‌ها در اختیار جمهوری اسلامی نیست و بلکه از تمام جهان اسلام و جبهه مقاومت، آمریکایی‌ها ضربه خواهند خورد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی تنها برای کسانی تهدید بود که آرامش مردم را به هم می‌زنند و شهید سلیمانی در مقابل ترور و تکفیر ایستاده بود و اگر آمریکایی‌ها که پشتیبان تروریسم دولتی هستند فکر می‌کنند با شهات حاج قاسم سلیمانی به آرامش و امنیت می‌رسند، کور خوانده‌اند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: در واقع اولین شب آرامش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جوار رحمت الهی شروع اضطراب، آشفتگی و ناامنی برای آمریکایی‌ها و تروریست‌های آمریکایی خواهد بود و نیروها و پایگاه‌های آمریکایی در منطقه از این پس امنیتی نخواهند داشت و حتی گردشگران آمریکایی ممکن است مورد خشم منتقمین خون شهید قاسم سلیمانی در سراسر دنیا قرار گیرند و این خشم قطعا در کنترل جمهوری اسلامی ایران هم نخواهد بود.

وی افزود: البته جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود قائل است که با اجرا و اعمال قوانینی که برای مقابله با ماجراجویی‌های آمریکا تصویب کرده ضربات زیادی را به آمریکایی‌ها بزند که این حق ملت ایران است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ملت ایران تحقیر و توهین را نمی‌پذیرد و با اشَدّ وجه، پاسخ حرکت تروریستی آمریکا را خواهند داد اما اینکه این پاسخ چگونه باشد،‌ در چه سطحی باشد، در چه مکان و در چه زمانی باشد اینها بر اساس تدابیر نظام جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد و این اقدام در شرایطی که بیشترین منافع را برای ملت ایران و بیشترین ضربه را برای دشمن به همراه داشته باشد انجام خواهد شد.

ذوالنوری در پایان گفت:‌ درباره بخشی هم که در اختیار جمهوری اسلامی نیست و ملت‌های آزاده و بیدار در منطقه و جهان ممکن است پاسخ این اقدام آمریکا را بدهند همانطور که گفتم این بخش در کنترل جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و آنها طوری که خودشان بخواهند و به تشخیص خودشان عمل خواهند کرد.


کد مطلب: 146865

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/146865/رییس-کمیسیون-امنیت-ملی-مجلس-تکفیری-ها-زخم-خورده-سردار-سلیمانی-هستند

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir