۰

کدام استان پاییز امسال بیشترین نرخ بیکاری را داشت؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱
کدام استان پاییز امسال بیشترین نرخ بیکاری را داشت؟
به گزارش عصر تعادل براساس آمارهای مرکز آمار، نرخ بیکاری پاییز امسال ۱۰.۶ درصد بود و بررسی جداول نشان می‌دهد که در این دوره ۱۳ استان نرخ بیکاری تک رقمی داشتند.

روند نزولی نرخ بیکاری در کشور ادامه دارد و طبق گزارش مرکز آمار از میان ۲۷ میلیون و ۳۳۹ هزار نفر جمعیت فعال کشور، دو میلیون و ۸۹۳ هزار نفر بیکارند.

پاییز امسال از ۳۱ استان کشور، نرخ بیکاری در ۱۴ استان افزایش یافته و در ۱۳ استان نرخ بیکاری تک رقمی ثبت شد.

ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین،  قم، گلستان، مازندران، مرکزی و همدان هم استان‌هایی وجود دارند که نرخ بیکاری در آنها کم شده است.

بر اساس این گزارش  آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، هرمزگان و یزد به عنوان استان‌هایی محسوب می شوند که نرخ بیکاری آنها رشد داشته‌است.

خراسان جنوبی و خراسان رضوی هر کدام به ترتیب با ۵.۴ و ۶.۳ درصد کمترین نرخ بیکاری را در پاییز امسال داشتند. بررسی جداول آماری نشان می‌دهد که نرخ بیکاری پاییز ۹۷ در خراسان جنوبی ۸.۴ درصد و خراسان رضوی ۹.۱ درصد بود.

همچنین نرخ بیکاری کرمانشاه و چهار محال و بختیاری نیز هر کدام با ۱۶.۳ و ۱۶.۱ بیشترین نرخ بیکاری را داشتند. نکته قابل توجه در این دو استان این است که بیشترین نرخ تورم را در مقایسه با دیگر استان‌ها دارند، اما این شاخص در کرمانشاه در پاییز گذشته ۱۸.۴ درصد و در چهار محال و بختیاری ۱۶.۳ درصد بود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۶۹۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}