۱
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی:

آمریکایی‌ها حاضر بودند هزینه بپردازند تا با سردار سلیمانی مذاکره کنند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
آمریکایی‌ها حاضر بودند هزینه بپردازند تا با سردار سلیمانی مذاکره کنند
به گزارش عصر تعادل حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با تاکید بر اینکه شهید سپهبد سلیمانی در زمان شهادتش هم به منافع ملی خدمت کرد گفت: شهید سلیمانی هم در زمان حیاتش و هم در زمان شهادتش خدمتش را به منافع ملی کشور کرد. در حال حاضر خون ملت ایران به جوش آمده و ترامپ هم فکر نمی‌کرد چنین شرایطی شکل بگیرد.

او ادامه داد: علاوه بر این از شبه‌قاره هند تا دریای مدیترانه شاهد هستیم که طرفداران مقاومت و کسانی که جنبش ایشان را حق‌طلبانه می‌دانند در دفاع از این جریان برخاسته‌اند. جریانِ بعد از حاج‌قاسم جریانی است که آمریکایی‌ها حتماً در مقابل آن دچار مشکلات اساسی می‌شوند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: فعلاً وقت آن نیست که پیگیری کنیم چه اتفاقاتی افتاده که منجربه شهادت سردار سلیمانی شده. آنچه در حال حاضر مهم است اینکه نباید ترس آمریکایی‌ها را محدود به قلمرو سرزمینی ایران کنیم. ترس و وحشت آمریکایی‌ها مربوط به قلمرو وسیعی از شبه‌قاره هند تا دریای مدیترانه است. باید بگذاریم در همین بعد ترس آمریکایی‌ها ادامه پیدا کند و انتقام در همین حوزه صورت بگیرد.

فلاحت‌پیشه درباره نقش حاج‌قاسم سلیمانی در پیشبرد اهداف وزارت خارجه ایران گفت: سپهبد سلیمانی یک سرباز بود. ایشان سیاست‌هایی را که در کشور طراحی می‌شد به خوبی و با دلاوری اجرا می‌کرد. از نظر من سیاست استراتژیک حاج‌قاسم سلیمانی در خدمت سیاست خارجی کشور و در بسیاری از موارد هم راهگشا بود.

او ادامه داد: بسیاری از رهبران سیاسی دنیا به ایران می‌آمدند به این امید که با حاج‌قاسم سلیمانی مذاکره کنند. آمریکایی‌ها حاضر بودند هزینه بدهند تا با سردار سلیمانی مذاکره کنند. ایشان شخصیت بزرگی بود که راهبرد عمیق استراتژیکش در خدمت سیاست خارجی قرار گرفت و هیچ وقت هم سعی نکرد این پیروزی‌ها را به نام خودش مصادره کند. او یک سرباز واقعی بود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: حال که ایشان نیست مردم ایران و مسلمانان دنیا می‌توانند بیشتر در جریان مجاهدت‌هایش قرار بگیرند که چه خدماتی را برای دنیای اسلام و جهان در مقابله ترور انجام داد. همچنین با خاطره خدمات ایشان می‌توان جریان مقاومت را بیش از پیش قوی کرد.

فلاحت‌پیشه در پایان درباره شیوه انتقام خون حاج‌قاسم سلیمانی گفت: طرح موضوع انتقام و تبدیل کردن آن به یک چالش میان ایران و آمریکا در شرایط کنونی تنها باعث می‌شود عمق جریان مقاومت نادیده گرفته شود. کسانی که در ایران این بحث‌ها را مطرح می‌کنند درک بلندمدتی از تحولات ندارند.
مرجع : اعتمادآنلاین
کد مطلب : ۱۴۶۹۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}