۰

رئیس جمهوری: امیدواریم آمریکایی ها مرتکب اشتباه دیگری نشوند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۳
رئیس جمهوری: امیدواریم آمریکایی ها مرتکب اشتباه دیگری نشوند
رییس جمهوری تقویت ثبات و امنیت منطقه را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد که تنها راه حفظ امنیت منطقه، تقویت دوستی و همکاری میان همسایگان و جلوگیری از دخالت بیگانگان است.

به گزارش عصر تعادل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی که پیرو شهادت سپهبد سلیمانی صورت گرفت، ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی را جنایتی بزرگ از سوی آمریکا خواند و خواهان محکومیت این جنایت از سوی همه کشورهای جهان و بویژه همسایگان شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه ترور سپهبد شهید سلیمانی به عنوان میهمان مردم و دولت عراق را اهانتی بزرگ نسبت به حاکمیت عراق و جنایتی بسیار بزرگ علیه ملت ایران بود، گفت: مصوبه مجلس عراق در خصوص لزوم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و حمایت‌های گسترده مردم آن کشور بسیار ارزشمند بود.

روحانی همچنین به پاسخ نظامی ایران به این اقدام تروریستی دولت آمریکا اشاره و تاکید کرد که اگر آمریکا بخواهد در برابر اقدام ما پاسخ دهد، با یک جواب بسیار بزرگ و خطرناکی مواجه خواهد شد و امیدوارم آمریکایی‌ها که همیشه زندگی سیاسی آنها پر از اشتباه بوده، مرتکب اشتباهی دیگری نشوند.

رییس جمهوری افزود: امیدوارم در این مقطع حساس، همه کشورهای خواهان امنیت با اقدام جدی، آمریکا را به سمت قانون و انسانیت هدایت کنند.

روحانی تصریح کرد: ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت قطر برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه خواهد بود و علاقه مندیم روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه قطر موضع دولت و ملت ایران را در قبال تحریم‌های کشورش فراموش نمی‌کند، گفت: ما مخالف هرگونه ایجاد تنش علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده دو کشور تاکید کرد که باید از همه این ظرفیت‌ها برای توسعه بیش از پیش روابط تهران – دوحه در همه زمینه‌ها بهره گرفت.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۱۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}